maandag 18 januari 2010

prentje en pippi



'Je kunt zijn wie je wilt zijn, als je kunt zien wat je wil zien', was het motto van de hilarische Pippi-musical waar Man, Zoon en ik gister geweest zijn. (Hierboven trouwens een plaatje van Pippi Langkous van mijn favoriete illustratrice Lauren Child, ook bekend van Charlie & Lola).
En vandaag mocht ik dat meteen uittesten, want het was officieel de meest depressieve dag van het jaar. Dat is door een of andere Brit berekend. Op de derde maandag van januari voelen mensen zich het slechtst. De feestdagen zijn voorbij, de goede voornemens mislukt, en de zomervakantie is nog ver weg. En ik kan daar nog aan toevoegen: een nare buikgriep speelt je parten en je hebt een vervelende dag op het werk. Probeer dan nog maar eens te zijn wie je wilt zijn. Maar ja, we wonen dan ook niet in Villa Kakelbont. Misschien maakt dat het verschil.

1 opmerking:

  1. En toch, hè? Denk ik dat Pippi gelijk heeft, ook al vergeten we het soms eventjes. :)

    BeantwoordenVerwijderen