vrijdag 24 september 2010

prentje, de stofjes en het papier

Nu ik mezelf het (grafisch) ontwerpen aanleer, ben ik niet meer te houden. Uren zit ik achter de computer. Een leuk bijkomend effect is dat ik nu eindelijk een goed doel heb gevonden voor mijn stofjes. Tientallen stofjes heb ik, verzameld op stoffenmarkten en via internet. Ik kan geen markt overlopen zonder iets te kopen. Met in mijn achterhoofd altijd de hoop dat ik ooit een virtuoos achter de naaimachine zou worden.

Ik geloof niet dat dit er nog inzit.

Maar, niet getreurd, zoals gezegd heb ik een nieuw doel gevonden voordat de boel gaat verstoffen (sorry, ik kon het niet laten). Ik fotografeer ze en verwerk ze in photoshop. Zo is de appel uit bovenstaand ontwerp  eigenlijk een stofpatroontje (jaaah, uit mijn banner! Wat leuk dat u er ook oog voor heeft!)

Binnenkort ga ik los op de peren.

Naast mijn stoffenverzameling heb ik ook een enorme verzameling (inpak)papier. Ik denk dat er weinig mensen meer papier hebben dan ik. Het sneue is dat als er iemand jarig is, ik het cadeau eigenlijk niet wil inpakken met mijn mooie papier. Ik heb namelijk een paar keer meegemaakt dat het papier er zo rats-rats afging, zonder dat er veel aandacht aan werd besteed. En om nou te roepen: 'hé, let op het papier!', dat gaat me ook een beetje ver.
Ik moet nog wel wat vrienden overhouden.

En daarom scan ik het papier in, en gebruik dat ook weer voor mijn ontwerpen.

Ik hou mezelf lekker bezig, ik weet het.

4 opmerkingen:

  1. Ziet er super uit! Nog even en je ontwerpt je eigen stoffen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Marieke: dank je wel! Laat dat nou net mijn droom zijn...
    ps: herkende je jouw bloknootje linksbovenin :-)?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gaaf zeg die appeltjes. Ecth su-per-leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Denise: bedankt Denise! Leuk op een reactie te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen