zondag 12 december 2010

prentje in Stockholm

Ik leer het ook nooit. Elke keer word ik gelokt door de Ryan Air aanbiedingen (nu! Stockholm! 3 euro!) en denk ik dat dat wel te doen is, in een weekendje. En zo vertrekken Man en ik vrijdagochtend richting Eindhoven.

De eerste tegenslag is op het vliegveld. Ik moet mijn nieuwe fles lenzenvloeistof weggooien omdat ik maar 100 ml mee mag nemen. Na een barre tocht (waarom moet de dikste man van de luchthaven uitgerekend naast mij gaan zitten?) komen we aan in -10. Nog een klein stukje met de bus, denk ik optimistisch, terwijl de ijspegels aan mijn neus hangen. Maar nee, Stockholm is nog 100 kilometer verderop. En zo zitten we in het donker nog eens anderhalf uur in de bus.

Als we dan ein-de-lijk in de stad aankomen, blijkt ons hotel toch niet op een steenworp afstand van het centrum te liggen. Moe en koud besluiten we een taxi te nemen en worden uiteraard vet getild.

De taxi stopt voor een desolaat hotel op een industrieterrein. De snelweg raast boven ons hoofd. Man doet gezellig de tl-lichten aan in onze hondenhok kamer.

En toen moesten de bomaanslagen nog komen.

3 opmerkingen:

  1. Och….
    wat een ellende!

    Ik kom net zoals dat gaat met blogs
    via, via bij prentjemaakt.
    Leuk, leuk!
    Volger erbij hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En ook ik kom hier via via terecht.... en bleef gelijk hangen door de pracht aan kleur. De hema hangers vond ik ook super mooi. Wat leuk dat je met de ontwerpster hebt gemaild! Dat zijn toch de krenten in de pap hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, wat naar. Stedentrips zijn meestal heftiger dan je van tevoren bedenkt, maar dergelijke complicaties zijn echt niet leuk. Maar hé, bedenk je wel; jullie zijn in Stockholm geweest, een prachtige stad!!

    Kopenhagen is ook een aanrader, misschien voor de volgende keer?

    BeantwoordenVerwijderen