zaterdag 11 juni 2011

prentje en Dali

Al een paar dagen keek ik er naar uit: vrijdag zou de nieuwe Retro pack voor de Hipstamatic te downloaden zijn. Met hierin nog een keer de Dali-lens. Ooit eerder aangeboden vanwege de opening van het Dali-museum. Hipstamatic is zo slim om sommige pakketten voor een korte periode aan te bieden, om het unieke karakter nog meer te benadrukken. Ook commerciƫle bedrijven hebben de Hipsta inmiddels ontdekt: zo heb ik vorige week nog een gratis Nike-lens gedownload. Ontzettend slim om op deze manier deze moeilijk bereikbare doelgroep aan je te binden.

Terug naar het Retro Pack. Vanaf 10 uur 's ochtends keek ik op mijn iphone. Geen pakket te bekennen.
's Avonds logde ik in op de Hipstamatic Facebook pagina. Daar was het erg onrustig. 'No Retro in Japan', las ik. En ook nog niet in Denver, Denmark en Spain. Ik meldde maar even dat Holland ook in spanning zat te wachten.
Opeens kreeg ik een melding van Hipsta zelf. 'Pssst, het pakket is klaar maar nog niet voor iedereen beschikbaar', stond er. Ik kreeg het er warm van. Wist ik nu iets wat nog niemand wist? Ik kon niet op Facebook ontdekken dat andere Hipsta-fans ook deze boodschap hadden ontvangen. Snel naar itunes. No Retro. Inmiddels voelde het bijna als de maanlanding. Zou ik naar bed gaan en dit historische moment aan me voorbij laten gaan? Het kon nog wel drie uur duren, las ik ergens.

Na een onrustige nacht vol koortsachtige Dali-dromen snelde ik de volgende ochtend naar mijn smartphone. En ja hoor, daar was mijn pakket. Ik voelde me als een kind op kerstochtend. En mijn hoge verwachtingen werden volledig ingewilligd. De Dali-lens is net zo grillig als zijn kunstwerken. Het ene moment werkt ie als een Lomo-camera (met het rolletje niet goed doorgedraaid); het volgende moment verdubbelt ie het onderwerp. Of krijg je het fish-eye effect.

Snel mijn foto's op de Hipstamatic pagina van Facebook plaatsen. Ben benieuwd wat mijn nieuwe beste vrienden uit Japan en Denver ervan vinden.

3 opmerkingen: