dinsdag 30 augustus 2011

prentje en het interieur

Naast deze blog schrijf ik ook een column in onze wijkkrant. Die, heel toepasselijk, WijKrant heet. Deze krant heeft een nogal lange productietijd, waardoor ik ver van te voren moet bedenken waar ik over ga schrijven. Met de herfst voor de boeg bedacht ik me dat het leuk was om het eens over interieurs te hebben. Ik vind namelijk veel interieurs zo op elkaar lijken. Het ontbreekt vaak aan lef bij het inrichten.
Veel mensen wonen zo serieus. Ik snap best dat niet iedereen blauwe tuinkabouters in zijn tuin wil hebben, maar hè, een beetje eigen persoonlijkheid mag er wel doorheen schemeren.

Maar dat geldt natuurlijk niet voor mijn bloglezers, dat zijn vast allemaal heel creatieve mensen. Het ging me om mijn column hè, in die WijKrant.

Nou ja, eigenlijk had ik gewoon zin om een collage te maken, maar dan moet ik er in dit concept ook een heel verhaal aan breien. Dat concept (1 foto/1 verhaal) heb ik mezelf opgelegd, daar kan ik ook zo weer vanaf natuurlijk. Maar deze beperking dwingt me wel vaak tot creatief denken.

De reden dat ik extra geïnspireerd was vandaag, kwam door mijn werk. In mijn baan als beeldredacteur van een blad mag ik foto's en illustraties uitzetten. En vandaag kreeg ik zulke geweldige illustraties terug, dat ik zelf ook zin had om wat te maken.

En u had de geborduurde schilderijen nog van me tegoed, dus ik dacht: laat ik het eens even leuk aankleden.

Wonen à la prentje.

3 opmerkingen:

  1. Oehhh het Spaansemensjeborduurschilderij….
    die vind ik ge-wel-dig!
    Die zou hier ook goed staan tussen
    mijn verzameling borduursels
    aan de muur.
    Gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow! Wat goed verwoord. Ze zijn vaak bang om af te wijken van de norm.

    BeantwoordenVerwijderen