zaterdag 29 oktober 2011

prentje en de DDW

De afspraak met haar stond al een tijdje. Dat de Dutch Design Week net haar laatste weekende beleefde, was toeval. En een kans die we niet mochten laten lopen. Dus in plaats van naar het Grafisch Museum in Breda, gingen we naar Eindhoven.

Het mooie is dat mijn lieve blogvriendinnetje jaren in Eindhoven heeft gewoond. Dus zij kent alle hotspots. En had al voor de lunch gereserveerd bij Usine, het hippe restaurant waar vroeger de lampenfabriek van Philips was gevestigd.
Vervolgens storten we ons als vanzelf in de winkelstraat, totdat we ons herinnerden dat we voor de DDW waren gekomen.
Nu is het zo dat de Dutch Design Week is verdeeld over 65 locaties, dus dat gingen we never nooit redden. Dus concentreerden we ons maar op de tentoonstelling Spring in het Designhuis, vooral omdat mijn juf Kim Welling onderdeel was van deze expositie. Zij had Maxima deze week nog het een en ander verteld over haar werk, toen onze prinses de tentoonstelling opende.
Vervolgens waren we eigenlijk al uitgeput van zoveel inspiratie. En ook nu wist mijn Eindhovense gids weer een leuk tentje te vinden: de Smalle Haven.

Na zoveel hipheid zat er maar een ding op: de trein terug nemen naar het saaie Utrecht.

De andere 64 hotspots doen we volgend jaar.  

5 opmerkingen:

  1. Oh leuk! Ik hoop morgen nog gauw even te gaan kijken! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha...'tot we ons herinnerden dat we voor de DDW waren gekomen...'
    Het was leuk he, even denken waar ik nog meer heb gewoond? In Breda! Volgende keer?
    ♥Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt als een leuke fijne dag! Usine ben ik ook wel eens geweest, en Smalle haven ga ik onthouden voor een volgende keer Eindhoven. Enne, saai Utrecht...? Hahaha, dan heb je vast nooit in Zeeland gewoond ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt als een superdagje! Jammer dat ik niet meer ben gegaan: was leuk geweest jullie tegen het lijf te lopen.

    BeantwoordenVerwijderen