vrijdag 13 januari 2012

prentje en Marktplaats

Eigenlijk wilde ik vandaag een heel ander logje schrijven. En wel over het kinderboek 'Mama kwijt.'
Maar dat kon ik nergens vinden. Ik heb het van de week aan Zoon voorgelezen, en sindsdien is het verdwenen. Verzwolgen in de enorme berg boeken. Dus vandaag niet mama kwijt, maar boek kwijt. Of eigenlijk beter gezegd: spullen kwijt.

We hebben namelijk te veel spullen. We zijn alledrie verzamelaars, met als gevolg dat het huis van onder tot boven vol met Dingen staat. En terwijl ik overal liep te zoeken naar Mama kwijt, dacht ik: 'dit moet anders'. In plaats van spullen van Marktplaats kopen, gaan wij eens spullen op Marktplaats zetten. Dat waren we al een tijdje van plan, maar tot nu toe waren we steeds te lamlendig druk om dit te doen.

Ik begon met de nieuwe winterjas van Zoon van Sissy Boy. In een impuls gekocht, maar het bleek een meisjesjas te zijn. Ik maakte wat foto's van de jas met het label er nog aan en plaatste de jas.
Na een kwartiertje ging ik eens kijken. Ik droomde ondertussen van verhitte hippe mama's die over elkaar heen buitelden met biedingen. Ach, wat zou ik rijk gaan worden van Marktplaats. In elke kamer waar ik was, spiedde ik om me heen of ik nog iets kon verkopen.

"0 biedingen en inmiddels op pagina vier". Wat was dit nou? Wie kijkt er nou op pagina vier? 'Waarschijnlijk wordt kinderkleding zoveel aangeboden dat je in no-time naar de vierde pagina zakt', zei ik mistroostig tegen mezelf.

Ik moest het maar eens met eens met een ander product proberen. Sinds wij hier wonen, hebben we behang over. Mooi behang: het lijstjesbehang van Eijffinger en kinderkamerbehang van Onszelf. Nog in het plastic. Kleine misrekening gemaakt met het meten van de oppervlakte, niet onze sterkste kant.
Ik maakte wat foto's van de rollen in het plastic en van hoe het hier op de muur zit, en raakte weer wat enthousiaster. Misschien moest ik ook eens op de Zolderjungle kijken.

Ik trok mijn survivalpak aan, zocht mijn kapmes en baande me een weg door de jungle op zolder. Wat stond daar nu? Ik zag twee lijsten, meeverhuisd van ons vorige huis, en helemaal nog in het bubbeltjesplastic. Voorzichtig trok ik het plastic eraf. En vond twee schitterende etsen/lino's/zeefdrukken (even vragen aan juf Kim) van een circus en twee cabines op het strand.
Opeens herinnerde ik me weer dat Man deze jaren geleden tijdens een Open Atelierroute van een kunstenaar had gekocht. Ze zijn trouwens gesigneerd, maar ik kan de handtekening niet goed ontcijferen.
Wat een vondst! En wat kent Man me toch goed, want deze stammen uit de tijd voor mijn circus- en strandhuisjesliefde.
Alleen de lijsten pasten niet zo goed.

Hmm. Laat ik maar eens op Marktplaats kijken of ik mooie lijsten kan vinden.

Blijkbaar ben ik toch een betere koper dan een verkoper.

7 opmerkingen:

  1. Zo probeer ik al tijden een kinderwagen te verkopen, lukt maar niet. Je moet ook een beetje geluk hebben denk ik. Maar fijn dat je iets moois in de jungle vond!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha ja ik had al een heel klein beetje het vermoeden dat je zo'n enorme verzamelaar bent van eh..... spulletjes. En hoe leuk of mooi of grappig of handig die spulletjes ook allemaal zijn soms word het gewoon een beetje te veel zo samen. Maar ach wie wat bewaard het dan ook weer wat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. enne misschien hebben de marktplaats kopers meer interesse in pokemon shirtjes enzo *gniffel*

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha! Ik wilde ook schrijven over Mama kwijt, prachtige illustraties! Maar ik wacht wel tot jij er over schrijft..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De litho's zijn prachtig!! En ik herken het marktplaats-fenomeen: ik wil er eigenlijk ook niks verkopen, heb geen geduld. Dus ik heb laatst veel weggegeven: aan de kringloop en ik heb dingen aangeboden via twitter. Ik was er zo vanaf, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat moooooi! Hoe leuk als je dat op je zolder aantreft. Ik heb gisteren een berg knopen op marktplaats gezet, en vandaag de helft verkocht. Het kan wel dus :)

    BeantwoordenVerwijderen