dinsdag 21 februari 2012

prentje en Center Parcs

'Je moet gewoon wat gezellige potjes met voorjaarsbollen meenemen, en wat kaarsjes, dan komt het wel goed', zei mijn collega toen ik vertelde dat ik toch een beetje op zag tegen mijn Center Parcsweekendje.

Center Parcs: you love it or you hate it. Ik ken mensen die drie keer per jaar een huisje boeken, en ik ken mensen die er nog niet dood gevonden willen worden.

En het is ook niet mijn plek. Maar ik wist dat ik Zoon er gelukkig mee ging maken, dus reden we afgelopen vrijdag richting het Meerdal. Op de heenweg hadden we een tussenstop gemaakt in Den Bosch, waar ik inderdaad de voorjaarsbolletjes scoorde op de markt.
Er hing een verwachtingsvol pre-carnavalsfeertje in de stad. Wat spijtig lieten we Den Bosch achter ons, om koers te zetten richting America.

Wat was het al vol op de parkeerplaats.
Waar was ik aan begonnen?

Man en slapende Zoon liet ik in de auto om de receptie op te zoeken. 'Handje Jaimy, ik zei toch handje!', krijste een moeder tegen haar zoontje. En pets, daar kreeg haar tweejarige zoontje de volle laag. Kon ik nog terug?
Of kon ik dan tenminste Jaimy adopteren?

Ik realiseerde me dat ik twee keuzes had: verzet of onderdompeling. Voor mijn eigen gezondheid leek me de tweede optie het beste. En dus gingen we niet een, niet twee, maar drie keer zwemmen in het Subtropisch Zwemparadijs. Als ik het niet meer zag zitten, keek ik even naar het blije hoofdje van Zoon. En dan ging het wel weer.

Totdat we onze handdoeken kwijt waren. Na een half uur mopperend rond gelopen te hebben ('mama, ik ben nu toch al droog') zag ik ergens onder een stoel een piepklein stukje van Zoon's limegroene handdoek uitpiepen. Ik nog naïef denken dat die groep Duitsers dezelfde handdoek als Zoon hadden, maar het bleek toch echt dat ze rücksichtslos al hun spullen over onze handdoeken (die netjes op één stoel lagen) hadden gekieperd.

En daarom stonden we op zaterdagavond te midgetgolfen. En maakte ik gezellig foto's van de aangeklede baan.
 Of dat we dat eindelijk voor zondagavond 21.00 uur een bowlingbaan hadden kunnen reserveren (ja mensen, ik ging all the way) en dat onze baan 4 dan stuk bleek. Dat ik dan toch nog de humor inzag van de reparateur waarvan je alleen de schoenen zag en een stukje been voor de kegels (en meteen aan de pashokjesreperateur uit mijn lievelingsfilm Amélie moest denken).

En dat ik dan een rondje liep door het centrum (sorry, de Plaza) en stuitte op 200 volwassenen die heel serieus bezig waren met Crazy Bingo (hoofdprijs: een check van 250 euro voor een nieuw te boeken verblijf).

Of dat ik dan toch op maandagochtend om 12.00 uur stond te bowlen (terwijl ik al weg had kunnen zijn, hè mensen) en wéér baan 4 kreeg toegewezen ('ja, er waren twee families die het zo gezellig vonden om twee banen naast elkaar te hebben, dus toen hebben we uw baan maar aangeboden') waardoor ik weer kon genieten van de benen van de reparateur.

En dat ik naar de sauna wilde. En dat die toen gesloten bleek.

Dat ik dan toch de moed er in hield. En mijn eigen wereld schiep met kaarsjes, voorjaarsbolletjes, de nieuwe VT-wonen, houtblokken en een fles witte wijn.

En dat allemaal omdat ik niet genoeg kreeg van het stralende koppie van Zoon.

12 opmerkingen:

  1. Je bent een held!!!
    Ik ben vroeger een keer met een vriendinnetje en haar ouders mee geweest naar Center Parcs.
    Wat een nachtmerrie vond ik dat (maar die ouders hadden dan ook geen bollen, kaarsjes en witte wijn mee. Wel een oude stinkhond en tassen vol Lidl boodschappen).
    Ik heb toen plechtig met mijzelf afgesproken daar nooit meer een voet over de drempel te zetten.
    Mijn kinderen hebben dus dikke vette pech gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoals m'n vader zou zeggen: Ik zou m'n klompen er nog niet willen hebben staan. Niet dat hij klompen heeft maar goed. Zoon ziet er gelukkig uit! En als de kinderen het naar hun zin hebben...je weet het wel. Zou Jaimy het ook leuk gehad hebben, arm kind. Mijn klompen zijn trouwens ook niet van plan om naar zo'n park te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha tja je kunt natuurlijk geen wonderen van voorjaarsbolletjes verwachten! Ahum..... Denk maar heel erg aan Berlijn en over een paar jaar kun je erom lachen. Wij gingen vroeger ook weleens naar het Meerdal en ik moest zo lachen toen ik de foto's zag! Het ziet er nog precies hetzelfde uit!!!!!! Wow.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed van je hoor! Nou heb je misschien ook nog wat te goed... museumpje, tentoonstelling of zo? noem maar wat...
    Overigens zijn de slaapstrandhuisjes van landal aan julianadorp aan zee wel een aanrader. Leuke moderne huisjes pal op het strand.Ook een subtropisch zwemparadijs, maar ver ver weg van je huisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Was maar gezellig hier in Den Bosch gebleven! ;) Al zou ik liever een weekend in center parcs zitten dan met carnaval in de kroeg! Ik ben weleens in zo'n park geweest, maar dat vond ik vooral lekker rustig. Is center parcs echt zo'n heisa? Of is het wel te doen als je maar niet 'onder de mensen' hoeft te komen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb je een boschebol gegeten? Heb je uiteindelijk je handdoek dan terug? De VT-wonen maakt het dan toch nog gezellig he.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach ja, Center Parcs, of sporthuis centrum zoals het vroeger heette.... Eigenlijk haat ik het! Maar ja, mijn neefje vindt het ook zo leuk en tja...'gezellig' met de familie weg..je kent het wel :) Toen ik kind was vond ik het ook leuk, dus dat houd ik dan maar in m'n achterhoofd :)

    Hebben jullie ook pannenkoeken gegeten? :)
    En nee! Je maakt geen kans op de kaarsenhoudertjes, ik weet dat ik eruit zie als een 22-jarige, heb althans de puistjes van een 22-jarige :p

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haaaa
    ik kan het alleen maar met u eens zijn
    Ik ben soms bijna blij dat ik geen kinderen heb uhum.
    Maar ja, die huisjes staan dan in ieder geval wel leuk in het groen altijd. Toch, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, het Meerdal! Was helemaal uit m'n geheugen gewist, maar ik ben er vroeger wel eens gaan zwemmen. Ik ga maar niet terug, als ik dat zo lees ;)

    BeantwoordenVerwijderen