zondag 5 februari 2012

prentje op het ijs

Ik heb Fries bloed. Dat vergeet ik wel eens, maar als het een paar nachten achter elkaar gevroren heeft, begint het toch te kriebelen. En zondag heb ik er gewoon aan toegegeven.  
De camera bij hoge uitzondering uit handen gegeven -aan Zus- en gaan met die ijzers. En wat was het heerlijk. Het schaatsten verbroederde zelfs mijn mijn rare familie. Oma, broer, neven, zwager, nichtje, schoonzus: we waren allemaal op het ijs te vinden.
Man was er meteen als een speer vandoor, niet zozeer vanwege de onverwachte verbroedering van alle prentjes - hoewel, je weet maar nooit - maar omdat hij als geboren en getogen Fries de lokroep van het ijs helemaal niet kon weerstaan.
En daarna met z'n allen voor de open haard van Zus met chocomelk, wijn, toastjes en pannenkoeken. Zonder Man nog steeds, want die was inmiddels halverwege Friesland. 

IJs verbroedert en verzustert. 
Ik hoop dat het nog lang duurt voor het gaat dooien. 
 Maar waar was Man nu toch?

7 opmerkingen:

  1. Wat leuk, foto's van jezelf!! Tja, bijna 40 he..dan DOE je dat gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezelligheid! :) Man alweer thuis?
    Ik vind ijs eng!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk! Wij waren ook het hele weekend op het ijs te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eh... inmiddels 'boven water' mag ik hopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha mevrouw Prent! Ik heb je beloond met een award. Op mijn blog staat meer informatie.... En deze award verplicht je tot niets...(ik kan zo slecht iets opdringen aan iemand HA!)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gezellig zo samen schaatsen! Het is al heel lang geleden dat ik geschaatst heb...maar waarschijnlijk verleer je het niet? :)
    Ik ben ook wel benieuwd waar je die leuke jas vandaan hebt?

    BeantwoordenVerwijderen