woensdag 27 juni 2012

prentje en Etsy

Zondagochtend wist ik het opeens.
Ik loop al maanden rond met het idee om een Etsywinkel te openen, maar ik twijfel steeds wat ik zou gaan verkopen. Kaarten, dacht ik een tijdje. Van mijn eigen ontwerpen. U weet wel, gekke poppetjes in een poppenhuisinterieur (ik heb laatst trouwens nog een ge-wel-dig oventje op de kofferbakmarkt gescoord, die houdt u nog van me tegoed).

Maar ik houd ook van iets tastbaars, tastbaarder dan een kaart. Ik hou eigenlijk vooral van poppetjes (daarom ben ik ook zo'n sucker voor merchandising; vooral van heule leuke films).
En ik hou van Frida Kahlo. En van gehaakte dingetjes. En van hout. En van stofjes (ook al kan ik de naaimachine niet hanteren). En van schilderen.

Als ik dat nou eens allemaal combineer, en Fridapoppetjes ga maken, dacht ik zondagochtend. En deze ga verkopen in mijn eigen Etsywinkel. En dan maak ik visitekaartjes van mijn leader.
Boy, ik zag het helemaal voor me.

Woensdag had ik eindelijk tijd om mijn plan tot uitvoer te brengen. De eerste ging lekker. Bij de tweede schoot ik uit met de zwarte verf: Frida leek opeens verdacht veel op Ringo Starr.
De twijfel sloeg meteen weer toe. Was ik wel een ambachtvrouw? Of was ik toch vooral van de concepten?

Nu zit ik weer in een existentiële crisis. Misschien moet ik ook gewoon maar doorzetten.
Anyway, het duurt dus nog wel even voor die Etsywinkel open gaat.

Gelukkig heb ik één gelukte Frida, mijn prototype (en een Ringo Starr).

11 opmerkingen:

  1. Deze Frida ziet er zeker wel etsywaardig uit. En cliche als het is oefening baart vaak wel kunst :) Succes!

    Groetjes,
    Rosalie van StudioZakka

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze is schattig! Kan ze niet samen met Ringo in je poppenhuis gaan wonen? En dan samen romantisch taartjes bakken in de nieuwe oven?

    Ik ben erg benieuwd of je Etsy gaat veroveren. Zit er zelf ook nog aan te denken maar dat is iets voor volgend jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Frida is leuk!
    (en toch denk ik dat je meer van de concepten bent, maar dat hoeft helemaal geen reden te zijn om dit niet door te zetten natuurlijk!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik dacht bij het lezen alleen maar "JAAA!" ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gewoon beginnen! En dan maak je nu Frida's en wie weet wat daaruit voortvloeit. Het hoeft geen perfect uitgedacht concept te zijn, toch? Als je er maar plezier aan hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ach joh over een jaar of 5 (?) zeg je, had ik dat maar veeeeel eerder gedaan dat etsy winkeltje openen.... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gewoon doen en beginnen!!!
    (ik moet zeggen dat ik de kaartjes toch ook wel erg leuk vind klinken hoor!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik ben ook meer van de concepten. Het bedenken, uitwerken, proberen en soms eens wat maken. Heb toch een shop, gewoon voor de leuk. En het fijne van Etsy is, als je er wat anders in wilt zetten kan dat gewoon, en als je er even niks mee doet is dat ook prima.
    En alvast een naam bedenken, een banner maken en over je prijzen en foto's nadenken is ook al een begin. Succes! (en je Frida is LEUK!)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Start nou gewoon!! En die kaarten zijn ook een goed plan, maar een kinderboek ervan maken vind ik toch eigenlijk nog een beter idee.

    BeantwoordenVerwijderen