zondag 30 december 2012

prentje in het Stedelijk

Ha, u heeft zoveel vragen over het museumbezoek met Zoon, dat ik er nog even op inga (nee hoor, ik heb gewoon zoveel moois gezien; dat wil ik nog even met u delen).

U vroeg zich af wat Zoon ervan vond. Nou, hij vond het super interessant. Not.
Hij vond er niets aan. Of, als ik hem even mag citeren: 'ik vond de ondergrondse Albert Heijn naast het museum mooier'.

Maar dat geeft niet. Ik denk dat het aan elke ouder is om daar het accent te leggen in de opvoeding wat hij of zij belangrijk vindt. Voor mij betekent kunst heel veel. Het is de kers op de taart. 
Kunst kan verontrusten, maar ook troosten. En soms zelfs tegelijkertijd. 

Ik ben niet opgegroeid met kunst. Op mijn twintigste nam ik mijn ouders mee naar een museum, in plaats van andersom. Ook dat is niet erg. Mijn ouders legden het accent ergens anders. Misschien zet Zoon later nooit meer een voet in een museum. Misschien is er toch iets blijven hangen. 

Voor nu, nog een paar kunstwerken uit het Stedelijk museum die me raakten. Helaas weet ik niet van alle kunstwerken de maker; het textieldoek is in ieder geval van Cosima von Bonin.  

Bent u in de buurt van Amsterdam, ga dan vooral naar het Stedelijk. Alleen het gebouw zelf is al spectaculair. En neem gewoon uw kinderen mee (kinderen tot 12 jaar mogen er gratis in). Wie weet blijft er iets hangen.

En anders kunt u nog altijd naar de Albert Heijn ernaast. 

10 opmerkingen:

  1. goede filosofie, kunst later kinderen toe ruimer te denken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ooit eens in het stedelijk geweest met handvaardigheid, ik deed examen kunstgeschiedenis en we bezochten heel wat musea, meestal erg leuk. Ik herken de 11e foto uit een boek, is het geen varken wat ze met zich meevoeren?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Carolien, dat klopt, het is het varken van Jeff Koons.

      Verwijderen
  3. :) Leuk om te zien. Wij (pa+ma+3 dochters) hebben allemaal een museumkaart, en tegen hun zin worden mijn Schatjes ook meegetroond. En ach, de één vindt leuk en de ander dat. Het laatste was het Kinderboekenmuseum, daar hebben we allemaal plezier gehad. En het Tropenmuseum Junior (ze zijn erg actief op Facebook) was in de herfstvakantie erg leuk. Succes ermee en geniet er vooral zelf van, dat zal je zoon zeker onthouden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het ook erg belangrijk in de opvoeding van mijn kinderen om hen museumbezoeken en andere culturele activiteiten mee te geven. Bij musea valt dat soms mee en soms niet. Helaas lukt het minder om een museum te bezoeken nu ze wat groter zijn. Maar tegelijkertijd merk ik toch dat er wel iets van blijft hangen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op vakantie altijd meegesléépt naar musea, toen vond ik het niks, maar nu geniet ik er ook van. Ben trouwens nog steeds niet naar het nieuwe Stedelijk geweest, terwijl ik zo op de fiets kan springen... maar dat terzijde. Iets met tijd maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie plaatjes weer! Ik wil ook naar het Stedelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. DT is toch jammer. Mijn ervaring is dat er normaal gesproken voor kinderen altijd wel iets speciaals te doen valt. Het is niet handig als ze in de weerstand schieten wanneer je ze mee wilt nemen naar een museum.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij waren ook in het stedelijk museum een paar weken geleden.
    Ik vond het geweldig echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo en welkom bij Spotlight Global Loan Services, mijn naam is Claudia Klein, ik ben een geldschieter en ook een kredietadviseur.

    Heeft u dringend financiële versterking nodig? Heeft u een lening nodig voor verschillende doeleinden? als uw antwoord ja is, zal ik u adviseren contact op te nemen met mijn bedrijf via | spotlightglobalservices@gmail.com | of stuur ons een bericht op WhatsApp: +4915758108767 | en binnen 24 uur een lening op uw rekening hebben, omdat we uitstekende leendiensten over de hele wereld bieden.

    We bieden allerlei soorten leendiensten aan (persoonlijke lening, zakelijke lening en nog veel meer), we bieden zowel langlopende als kortlopende leningen aan. Mijn bedrijf helpt u met een breed scala aan leenproducten verschillende doelen te bereiken.

    We weten dat het verkrijgen van een legitieme lening altijd een groot probleem is geweest Voor mensen die een financieel probleem hebben en er een oplossing voor nodig hebben, vinden veel mensen het zo moeilijk om een ​​lening met eigen vermogen te krijgen van hun lokale banken of andere financiële instellingen vanwege hoge rente tarief, onvoldoende onderpand, verhouding schuld / inkomen, lage credit score of andere redenen.

    Geen wachttijden of stressvolle bankbezoeken meer. Onze service is 24/7 beschikbaar - u kunt een lening krijgen en uw transacties voltooien waar en wanneer u die nodig heeft.

    Wij bieden 24-uurs lening van wereldklasse. Voor vragen / vragen? - Stuur een e-mail naar | spotlightglobalservices@gmail.com | of stuur ons een bericht op WhatsApp: +4915758108767 | & Ontvang in een oogwenk een reactie.

    Uw familie, vrienden en collega's hoeven niet te weten dat u weinig geld heeft, schrijf ons gewoon en u ontvangt een lening.

    Je financiële vrijheid ligt in jouw handen!

    BeantwoordenVerwijderen