zondag 17 februari 2013

prentje in Breda

Zij en ik hadden al eerder een poging ondernomen. Maar toen bleven we veel te lang in het koffietentje hangen, en zakten we met de koffie verder af naar lunch en borrel. We hebben ook altijd zoveel te bespreken.
'Dit keer gaan we het anders doen', spraken we elkaar streng toe. 'We gaan alleen lunchen, en daarna gaan we naar Moti, het museum voor grafische vormgeving.' Het was ook nog het openingsweekend van de tentoonstelling Couture Grafique, over de kruisbestuiving tussen vormgeving en mode.

En daar hielden we ons aan. Maar het museum was niet zo groot, en we werden allebei niet zo geraakt door de tentoonstelling. Eigenlijk was mijn vriendinnetje het meest stylish van de hele tentoonstelling, zeker in combinatie met de zwart-wit muur.
Dus toen hadden we gelukkig ook nog tijd om samen te winkelen, en thee te drinken met Pamela, de sympathieke eigenaar van de leukste winkel van Breda, Feito com Amor.

Toen ik naar huis reed, bedacht ik me dat dit dichtbij komt bij mijn favoriete manier om een zaterdagmiddag door te brengen. Lunchen, museumbezoek, shoppen en thee drinken.
En dat dan met iemand die niet alleen dezelfde smaak heeft, maar zoveel meer meebrengt.

En terwijl ik over de snelweg zoefde in mijn kleine autootje, voelde ik me opeens heel rijk.

1 opmerking:

  1. Ja, leuk was het. En rijk zijn we inderdaad ( ps aan mijn favoriete middag moet dan nog wijndrinken worden toegevoegd;-).
    Tot heel snel hoop ik!

    BeantwoordenVerwijderen