vrijdag 19 april 2013

prentje en de boeken uit Barcelona


U had nog wat van me tegoed hè. De kinderboeken die ik in Barcelona kocht. Een maandje te laat, excuses, het is nogal hectisch op het moment.
Ik heb er een aantal gekocht; elk om een eigen kwaliteit.
Ik begin vandaag met twee juweeltjes, allebei heel verschillend van karakter. Ik viel voor de typografie van het eerste boek, en bij de andere sprak de mystieke stijl me weer erg aan.

Ondertussen fantaseer ik nog even door over mijn ideale baan: de hele wereld af reizen op zoek naar de mooiste kinderboeken voor een leuke uitgeverij, en er tussendoor mijn eigen boek publiceren.

Zucht. Zolang het nog niet zover is, blader ik in mijn eigen Vinexwijk deze schatten door.
En denk met weemoed aan die geweldige stad, met de meest fantastische boekwinkel die ik ook heb gezien.


2 opmerkingen:

  1. He le maal goed! Wat een wonder van geluk was dat, dat we daar terecht kwamen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oo wauw, wat een prachtige boeken... Ik val als een blok voor het eerste! Zo'n bijzondere stijl, heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen