zaterdag 30 november 2013

prentje in Amsterdam

Ik ben vroeg vertrokken, want eigenlijk is de zaterdag voor 5 december natuurlijk helemaal geen goede dag om Sint-inkopen te doen in Amsterdam. Dus misschien kan ik zo de drukte nog een beetje voor zijn.

Een beetje slaperig zit ik in de trein, mijn nieuwe Hipstamatic-rolletje uit te proberen op mijn koffiebeker.
'Het volgende station is Amsterdam Centraal', hoor ik luid en duidelijk. Tijd om uit te stappen.

Eigenlijk is het nog heerlijk rustig in de stad.
Mijn eerste doel is Options op het Damrak, maar die bleek alweer te zijn opgedoekt. Ongelofelijk hoe snel dat gaat, maar dat is het lot van een pop-up store. Hoewel, ook Sissy-Boy blijkt vertrokken te zijn uit Magna Plaza.

Gelukkig openen er ook weer nieuwe winkels, zoals Urban Outfitters:
Wat een waanzinnige winkel.
In dezelfde straat vind ik gelukkig een ander Sissy-Boy filiaal, want ik ben on a mission: ik zag een geweldig spel op de website voor mezelf Zoon. Helaas, niet op voorraad. Dan maar naar De Vlieger, de papierhemel, waar ik altijd een beetje high word van alle mooie papiertjes (maar dat kan ook aan de naastgelegen coffeeshop liggen, de lucht is onvermijdelijk in de papierwinkel).
Ik word verliefd op het papier helemaal bovenin, van de stoere Eskimo. Die mag mee naar huis.

Wat daas loop ik naar Athenaeum voor Wrap Magazine, maar die is uitverkocht. Ik drink een latte bij het net geopende HAY, en zie de stad vollopen. Tijd om terug te lopen naar het station, ondertussen genietend van de etalages. Ik hou van de inspiratie die ik op doe in Amsterdam, maar ik word ook altijd een beetje tureluurs van de drukte. 
In Utrecht aangekomen, besluit ik toch nog even Ellen Vesters van Urlaub gedag te zeggen op een creatieve markt op het Neude.
Utrecht voelt als een dorp na Amsterdam. Ellen heeft wel nog wel een Wrap Magazine. Als ik dan ook nog bij 'ons' Sissy-Boy filiaal het spel voor Zoon mezelf vind, maakt mijn hart een klein sprongetje.

Ik ben weer thuis. 

3 opmerkingen: