zaterdag 1 februari 2014

prentje en de Pop-up store

'Ga je mee naar de Tijdelijke Kunstwinkel in Utrecht?', vroeg ik vriendinnetje T laatst. 'Dat is een Pop-up store in Utrecht waar je voor een tientje kunst kunt kopen voor Het Goede Doel.'
Vriendin T was er voor in.
'Ik heb net al even gekeken', zegt T als ik met een flinke vertraging op Utrecht CS arriveer. 'Het is in Hoog Catharijne, naast de Invito.' 
Hmm, een hippe Pop-up store in het altijd-sfeervolle-maar-niet-heus Hoog Catherijne? Is dat niet een contradictio in terminis?  
Wat aarzelend lopen we Katrijne binnen, de Tijdelijke Kunstwinkel. En terwijl we over de drempel stappen, reizen we in 1 nanoseconde 600 kilometer richting het oosten. Want we arriveren in Berlijn. Overal zien we hipsters met lange baarden en knotjes.
Even vraag ik me vermoeid af ik of niet te oud word voor zoveel hipheid. Maar ik ben al snel afgeleid door al het moois om me heen.
'Kijk, de kunstenaars exposeren ook in de Minrebroederstraat', roept T enthousiast. 'Daar kunnen we hierna naartoe!'
Wat later lopen we wat verdwaasd rond in de drukte van Utrecht-op-zaterdag. 'Waar is de Minrebroederstraat ook alweer?', vraag ik T. Want hoewel ik jarenlang in Utrecht heb gewoond, ben ik volkomen dyslectisch als het gaat om de weg vinden. 'Kijk maar even op Google Maps', zegt T praktisch. Ze kent me langer dan vandaag. 
Ik tuur geconcentreerd naar het kleine schermpje terwijl het winkelend publiek geïrriteerd tegen me aan botst op de Oude Gracht. 
'Weet jij nog welk nummer het was?, vraag ik T, terwijl we drie keer heen-en-weer zijn gelopen over de Minrebroederstraat. 'Kunnen we niet gewoon naar de Zara nu?'
'Google het nog maar een keer', antwoordt T.

Het blijkt de Korte Minrebroederstraat te zijn.
Vandaar.
Niet veel later zitten we tevreden aan de borrel & bitterballen de week door te nemen in de Winkel van Sinkel. 

Kunst hebben we niet aangeschaft.

Naast me staat een tas van Zara.

9 opmerkingen:

  1. haha maar wel kunst gekeken (wat voor kunst dan ook ;) En het is ook een hele kunst om de weg soms te vinden! Dus ik zeg goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha maar wel de ogen de kost gegeven! Geniet van de kleine dingen :-*

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze hebben daar ook hele lekkere dumpings! (Enne prachtige foto's.) Voor kunst ben je nooit te oud!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. such a cool robot on the last picture! :)
    xxx,
    Lilla
    http://lilycupcake.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk dagje, zo te lezen!! :-)
    X Marieke

    BeantwoordenVerwijderen