woensdag 18 maart 2015

prentje en de muursticker

Omdat we allebei een drukke baan combineren met het co-ouderschap (en ook nog eens daarnaast een sociaal leven willen onderhouden - wij zijn van die vrouwen die alles willen) hebben vriendin P en ik de 'Ikea-date' in het leven geroepen.
Eens in de zoveel tijd spreken we na ons werk bij Ikea af, doen ons tegoed aan de Zweedse gehaktballetjes, bespreken ondertussen wat er zoal gaande is in ons leven, doen een rondje door de winkel, en gaan weer op tijd op huis aan.

'O, die vind ik cool', zeg ik blij als we tegen een skull-muursticker oplopen.
'Ja, dat is ook wel een prentjesding', beaamt vriendin P.
Nu moet u weten dat vriendin P en ik hele andere ideeën hebben wat woninginrichting betreft, maar ik waardeer het als mensen niet alleen uitgaan van hun eigen voorkeuren, maar zich ook goed kunnen verplaatsen in de ander.
Vriendin P kan dat als geen ander. Dat bleek wel weer toen we onze 'levensissues' bespraken boven de welbekende gehaktballen.
Op een liefdevolle manier een spiegel voorhouden, dat is voor mij een van de essenties van vriendschap.
En ik prijs me gelukkig dat ik zulke mensen om me heen heb.
Die van je houden - no matter what - ook al vinden ze je af en toe een rare.
Al was het maar vanwege je voorliefde voor grafische skulls.

We lopen verder onze ronde (wat bij Ikea Utrecht tegenwoordig meer een halve marathon is) en kletsten verder.
'Ik weet wat ik je voor je verjaardag geef', straalt P opeens.

En ja, ik mocht 'm al mee naar huis nemen.
En hoewel ik nog de hele avond moest werken, kon ik het niet laten om 'm meteen op te plakken.
Hij kreeg de perfecte plek (op de enige lelijke electriciteit-kastjes-deur die ik nog niet had vervangen), tegenover het Studio Job-behang in mijn hal.
Maar niet alleen daarom is ie perfect. Ik kijk er ook op uit vanaf mijn werkplek.

Zodat ik goed zicht kan houden wat écht belangrijk is in het leven.    

5 opmerkingen:

  1. Zo fijn en belangrijk om een goede vriendin te hebben die van je houdt zoals je bent, met alles erop en eraan zeg maar. Ik zei het al eens eerder, ´k ben niet zo van de skeletten maar deze sticker is tof. En ik denk dat het zeker een prentjes ding is, past goed bij alles wat ik hier al op je blog voorbij heb zie komen........

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En je wordt er ook nog es vrolijk van, stel ik me zo voor! :-)

    BeantwoordenVerwijderen