woensdag 3 april 2019

prentje en de cursus(sen)


Dagelijks hou ik me in mijn werk bezig met (visuele) communicatie.
Een vak waar ik veel voldoening uit haal.

Maar één keer per jaar wil ik met mijn handen in de klei.
Dat ik mijn blog tien jaar geleden 'prentje maakt' noemde, was geen toeval.

Afgelopen lente volgde ik een week lang een cursus pottenbakken in Kopenhagen.
Het jaar ervoor was ik aan het houtdraaien.
(Grappig, bovenstaande foto toont twee resultaten van eigen werk, waarvan één in schaduw).  


Het fijne van zelf iets maken, vind ik het imperfecte ervan.
Ik ben dan ook groot fan van Wabi Sabi, de schoonheid van imperfectie.
(Bovenstaande foto toont ook mijn zelfgeverfde muur, do I need to say more?

De uitdaging zit 'm nu vooral in het vinden van een leuke cursus.
Want inmiddels heb ik al kleren genaaid, glas geblazen, steden gefotografeerd, illustraties gemaakt, kastjes getimmerd en ga zo maar verder.

Afgelopen winter volgde ik een eendaagse workshop porselein gieten:
Dat smaakte naar meer.

Keramiek heeft een onweerstaanbare aantrekkingskracht op me.
Ik hou van het 'aardse'; de combinatie van een 'gewoon' gebruiksproduct en de esthetische kant ervan.
De eenvoud van het ambacht.
En het combineren van mat en glans; ik zei het al eerder.
Ach, eigenlijk droom ik gewoon van een kleine werkplaats met een eigen winkeltje eraan vast.  
Dat ik dan overdag mooie dingen ga maken en af en toe naar de winkel loop als het belletje gaat.
En dat ik dan aan het eind van de middag met de hond door de duinen zwerf. 
Om vervolgens terug te keren naar mijn tiny house. 
Met open haard.
Op Vlieland.    
The simple life. 
Terug naar de werkelijkheid.

Het huisje met werkplaats en winkeltje is er nog niet, maar ik heb wél besloten dat ik mijn workshop ga vervolgen met een cursus porselein gieten van enkele weken.
Waar ik zelf mijn mal mag maken (ik denk aan een lamp), glazuur mag mengen en meer van dat soort zaligheden.
Nog even geduld.
Ik begin na Pasen.

6 opmerkingen:

  1. Wat leuk en creatief ben je zeg !! Echt leuk !...enne vertel mijn man heeft het ook?...groetjes Ria 💕💕

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat word ik hier blij van. De foto's, de cursussen, maar vooral de droom! Eigenlijk heb ik dezelfde droom, maar dan in Denemarken of op Terschelling. Bij mij komt dat winkeltje er niet, want ik heb van dichtbij gezien wat er allemaal bij komt kijken, en daar is heel veel bij wat ik niet leuk vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ga voor je dromen ! Oh en Schiermonnikoog, 'zucht' zalig eilandje !! In de winter zit je er rustig en in de zomermaanden verkoop je je werk, ideaal toch :-) Doen hoor ! Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goede vrienden, mijn naam is Antonio Laura uit Lund-Zweden, ik ben een arts van beroep, 45 jaar oud. Lees mijn waarheidsgetrouwe getuigenis zorgvuldig door, ik heb de positieve intentie dat deze informatie iemand die dit artikel leest zal helpen om gebroken huwelijk terug te herstellen en verloren liefdesrelaties binnen 2 dagen te herstellen. Nadat hij jarenlang in relatie was geweest met Abeg Erickson, brak hij het uit, ik deed alles om hem terug te krijgen om van me te houden, maar alles wat ik deed was tevergeefs, ik wilde hem zo graag terug vanwege de liefde die ik voor hem heb , Ik vroeg hem alles, ik deed beloften maar hij weigerde. Ik legde mijn probleem uit aan mijn collega op mijn werkvriendin en ze stelde voor dat ik liever contact zou opnemen met een liefdes spelling rock die me zou kunnen helpen om het terug te spellen, maar ik ben het type persoon dat nooit dacht dat liefde spreuk deel bestond of werk, ik had geen andere keuze dan het te proberen, ik heb het spellingkanaal gemaild en hij vertelde me dat het geen probleem was dat alles goed zal zijn vóór drie dagen, dat mijn ex voor drie dagen bij me terug zal komen, hij de Love spellingportie in de lucht gooide en verrassend genoeg was het de tweede dag rond 6.00 uur. Mijn ex-liefdespartner belde me op mijn mobiele telefoon, ik was zo verrast dat ik het telefoongesprek beantwoordde en het enige wat hij zei was dat het hem speet voor alles wat er gebeurde dat hij wilde dat ik bij hem terugkwam, dat hij zoveel van me hield . Ik was zo blij en ging naar hem, dat is hoe we gelukkig samen zijn gaan leven. (Dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen