zaterdag 7 december 2019

prentje en de kerstkwal

Opeens hoor ik mezelf zeggen: 'ik wil ook graag een kwallenkerstbal'. 

Een half uur ervoor.
Ik heb een kerstboom gekocht en ben nu mijn Uiterst Verantwoordelijke Kerstcollectie aan het uitbreiden in het tuincentrum.
Denk: matte papieren Deense kersthangers in beschaafde kleuren als oudroze en lindegroen.
Braaf stop ik een doosje bijpassende roze en groene kerstballen in mijn karretje.

Opeens loop ik langs een wand met visbehang.
Voor de wand zweven zeesterren, zeepaardjes en roze kwallen.
Het is vreselijk en geweldig tegelijk.
Voor de wand staat een man met zijn zoontje.
'Ik zie nergens de kwallen liggen, jij?', vraagt hij aan zijn zoon.
'Ik denk dat ze zijn uitverkocht', concludeert hij zelf dan maar.

Er loopt een Intratuin-meneer langs.
'Heb je de kwallen nog?, vraagt de man.
Hij wijst naar het tafereel voor de wand.

'Die zijn uitverkocht', zegt de Intratuin-meneer spijtig.
'Wil je er eentje voor me afhalen?' vraagt de man.
Blijkbaar is het hem ernst.

De Intratuin-man trekt heel hard aan een kwal.
'Voorzichtig hoor', zegt de man met zijn zoontje.
'Je hebt je zo gesneden'.
Even later loopt de man tevreden weg.
In zijn stevige knuist een fragiele roze kwal.

En opeens komt er een verlangen bij me op.
Ik wil ook een kerstboom met een onderwaterthema.

De Intratuin-meneer kletst wat met een collega met migraine.
Opeens hoor ik mezelf uit het niets tegen hem zeggen: 'ik wil ook graag een kwal'.
Het verlangen heeft een stem gekregen.

'Ze zijn populair', lacht de collega met migraine.
'Ga jij naar maar lekker naar huis', zegt de Intratuinman tegen zijn collega.
Gelukkig gaat hij ook een schaar halen.
Blijkbaar was het draad inderdaad toch iets te  scherp.
Nu ik inmiddels de grens van goede smaak ben gepasseerd, zoek ik ook nog een zeemeermin, schelp en een zeepaardje uit.
O wacht, die worden alleen per twee verkocht.
Dan maar twee zeepaardjes.

Ik ben nu toch al verloren.

8 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Als ik dit doe, dan moet het na 2 dagen weer weg. Daarom vind ik je zo stoer dat je het gewoon doet.

      Verwijderen
  2. Het Franse woord "Méduse" lijkt ineens veel beter op z'n plaats. Zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit vind ik echt héél vermakelijk, de commercie heeft zijn werk prima gedaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo en welkom bij Spotlight Global Loan Services, mijn naam is Claudia Klein, ik ben een geldschieter en ook een kredietadviseur.

    Heeft u dringend financiële versterking nodig? Heeft u een lening nodig voor verschillende doeleinden? als uw antwoord ja is, zal ik u adviseren contact op te nemen met mijn bedrijf via | spotlightglobalservices@gmail.com | of stuur ons een bericht op WhatsApp: +4915758108767 | en binnen 24 uur een lening op uw rekening hebben, omdat we uitstekende leendiensten over de hele wereld bieden.

    We bieden allerlei soorten leendiensten aan (persoonlijke lening, zakelijke lening en nog veel meer), we bieden zowel langlopende als kortlopende leningen aan. Mijn bedrijf helpt u met een breed scala aan leenproducten verschillende doelen te bereiken.

    We weten dat het verkrijgen van een legitieme lening altijd een groot probleem is geweest Voor mensen die een financieel probleem hebben en er een oplossing voor nodig hebben, vinden veel mensen het zo moeilijk om een ​​lening met eigen vermogen te krijgen van hun lokale banken of andere financiële instellingen vanwege hoge rente tarief, onvoldoende onderpand, verhouding schuld / inkomen, lage credit score of andere redenen.

    Geen wachttijden of stressvolle bankbezoeken meer. Onze service is 24/7 beschikbaar - u kunt een lening krijgen en uw transacties voltooien waar en wanneer u die nodig heeft.

    Wij bieden 24-uurs lening van wereldklasse. Voor vragen / vragen? - Stuur een e-mail naar | spotlightglobalservices@gmail.com | of stuur ons een bericht op WhatsApp: +4915758108767 | & Ontvang in een oogwenk een reactie.

    Uw familie, vrienden en collega's hoeven niet te weten dat u weinig geld heeft, schrijf ons gewoon en u ontvangt een lening.

    Je financiële vrijheid ligt in jouw handen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. TESTIMONY ON HOW I GOT MY LOAN FROM A GENUINE FINANCE COMPANY LAST WEEK. Email for immediate response: drbenjaminfinance@gmail.com

    I am Mrs,Leores Jazbel by name, I live in United State Of America, who have been a scam victim to so many fake lenders online between November last year till July this year but i thank my creator so much that he has finally smiled on me by directing me to this new lender who put a smile on my face this year 2020 and he did not scam me and also by not deceiving or lying to me and my friends but however this lending firm is BENJAMIN LOAN INVESTMENTS FINANCE (drbenjaminfinance@gmail.com) gave me 2% loan which amount is $900,000.00 united states dollars after my agreement to their company terms and conditions and one significant thing i love about this loan company is that they are fast and unique. {Dr.Benjamin Scarlet Owen} can also help you with a legit loan offer. He Has also helped some other colleagues of mine. If you need a genuine loan without cost/stress he his the right loan lender to wipe away your financial problems and crisis today. BENJAMIN LOAN INVESTMENTS FINANCE holds all of the information about how to obtain money quickly and painlessly via Call/Text: +1(415)630-7138 Email: drbenjaminfinance@gmail.com

    When it comes to financial crisis and loan then BENJAMIN LOAN INVESTMENTS FINANCE is the place to go please just tell him I Mrs. Leores Jazbel direct you Good Luck.......................

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wilt u een lening afsluiten en weet u niet waar u een echte lening kunt krijgen?
    Wilt u een bedrijf starten, maar beschikt u niet over kapitaal?
    Wilt u om welke reden dan ook een lening aanvragen?
    Kerstlening nodig?

    Er is eindelijk hoop omdat Elena Nino snelle en betrouwbare leningen verstrekt, hun service 100% oprecht is en garandeert dat u de lening ontvangt wanneer u zich aanmeldt. Stuur vandaag nog een e-mail en keur deze goed op elenanino0007@gmail.com

    Bedankt en God zegene u
    VERTROUWEN
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen