dinsdag 20 juni 2017

prentje en de Petteflet, deel zoveel

Na alle ontboezemingen doen we weer eens een fijne binnenkijker, dacht ik zo.
Want o, wat ben ik nog steeds verliefd op de Petteflet.
In het afgelopen jaar is er wel wat veranderd, maar ook weer niet heel veel.
Mijn smaak kan ik het best omschrijven als Mid-Century-Danish-Modern-Classic.
Dat is vast geen officiële beschrijving, maar het komt in de buurt, denk ik.
Ach, eigenlijk is het gewoon het prentjeshuis.

Het huis dat me omarmt, elke keer als ik thuiskom.
Waar ik post ontvang van mijn 84-jarige moeder, die elke keer stukjes voor me uit de krant knipt die ze van mij op toepassing vindt.
Waar -sinds ik weer alleen ben - iedere avond een andere knuffel in mijn bed ligt te wachten, omdat Zoon wil voorkomen dat ik me eenzaam voel.
Waar ik elke keer met ontroering en trots kijk naar de foto van mijn vader met Johan Cruijff.
Waar ik de cadeaus omarm van de lieve mensen uit mijn omgeving die me zo goed kennen.
Het huis waarin ik lach, huil, werk, liefheb, kook (soms), huiswerk overhoor, lees, kijk, geniet en nog veel meer. 

Maar vooral het huis waarin ik mezelf ben.

6 opmerkingen:

  1. Oooohhh, je zeemeermin 💙
    Heerlijk Prentjeshuis, dat is de beste omschrijving. Helemaal je/jullie eigen stijl. Fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh jij hebt de zeemeermin. Die wil ik ook. Ze is zo leuk.
    En ik kan me voorstellen dat je blij bent met je huis. Het ziet er geweldig uit. Mooie lichte basis met fijne spullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi mooi mooi, ik herken het nog :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fantastisch, de rode tepels op roze borstjes aan de wand.
    Lieve fijne Prentje, ik lees je zo graag, bedankt dat het weer mag en gefeliciteerd met je terugkomst. De pauze heeft je goed gedaan, wat kom je sterk terug, dat belooft nog wat. Je hoeft nergens iets mee te doen en alles is mogelijk, houtbewerken, hoe kom je er op, zo leuk.
    Goed zo.

    BeantwoordenVerwijderen