woensdag 1 februari 2012

prentje en de Zweedse Chef

Het zal u niet ontgaan zijn, onze favoriete supermarkt heeft weer een actie. Een Muppetactie, dit keer. Bij besteding van 15 euro..., enfin, u kent vast het verhaal.
Zoon en ik hebben niet zoveel spaargeduld, dus wij willen die spaarkaart Meteen Vol. En dus gooi ik mijn wagentje vol met onzinproducten, waarbij we extra zegels krijgen.

Nog nahijgend staan we bij de kassa. We hebben uitgerekend dat we 3 zegels vanwege de boodschappen, en 3 zegels vanwege de actieproducten moeten krijgen. Zoon heeft alvast de Swedish Chef gepakt, onze favoriet. Langzaam overhandigt de kassameneer ons 5 zegels. 'We hebben ook gehakt, dat is een actieproduct', hoor ik mezelf zeggen. Ongelofelijk toch hoe je jezelf kunt verlagen voor zo'n stomme actie. Nou ja, ik dan. Er zijn vast ook heel veel mensen die boven dit soort geneuzel staan.

Zuchtend pakt de kassameneer (is dat dan een cassier?) het krantje erbij. De rij achter ons groeit langzaam aan. 'Ik zocht naar de 500 gram, maar die was op', ratel ik. 'Dus toen hebben we maar 250 gram genomen. Er stond namelijk bijvoorbeeld 500 gram.' Inmiddels begint de rij achter me wat ongeduldig te worden. 'Nee mevrouw, het betreft alleen het gewone gehakt', zegt de kasjee langzaam articulerend. 'U heeft mager gehakt.' Ik krijg zin om het gehakt naar zijn hoofd te gooien.
En dus druipen we maar weer af.

En ja, inmiddels zwaait de Zweedse Chef de scepter over onze keuken, na een volgend bezoek aan de grootgrutter.
Zijn specialiteit? Zweedse gehaktballetjes.
Van mager gehakt.

11 opmerkingen:

  1. hahaha erg he, zoiets! Ik zal mijn zegels voor je bewaren (zijn er niet zoveel in dit 1-persoonshuishouden maar ja)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik geniet altijd van je verhalen, je zou ergens een column moeten schrijven, zo leuk. Wij hebben nu 2x Fozzie Bear. Om 1 werd teveel ruzie gemaakt dus hopelijk zijn de dames blij als ze straks thuis komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whahahaha zooo herkenbaar! En ik heb niet eens een kind! Het kind ben ik zelf; ik gooi Gonzo al vliegend het karretje in en doe de 'manamana'(of mahnammahna o.i.d.) met Animal aan m'n hand....
    Akelige spaaracties!
    Maar ik heb kostelijk zitten lachen om dit stukje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha! Zo herkenbaar! De Zweedse chef is ook mijn favoriet, maar de stippen moesten zo nodig Miss Piggy en Kermit hebben.... Zaterdag gaan we weer. Deze keer de activia en de broodjes inslaan hahaha. Wordt tenminste ook een lekker ontbijtje op zondag....... met de Zweedse chef!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een bal gehakt, die cassier. Een bal mager gehakt dan hè? (geen idee inderdaad, of het dan een cassier is)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zoon wil ook zo graag de Zweedse kok maar hier istie al dagen niet meer te krijgen :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk verhaal! Er stonden vanavond 2 hele lieve kleine meisje bij de uitgang van de Appie... heeft u muppetzegeltjes... de ene met een Kermit en de ander met een Swedish Chef handpop. Ik schaamde me bijna dat ik de zegeltjes voor mezelf wilde houden, maar zij hadden er toch al 2?! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh jee, ik heb hier alle zegels met een -hier doe ik dus niet meer aan mee- in de vuilnisbak (of toch de papierbak geloof ik) gegooid. sorry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk zo een tijdschrift-tip, maar waar kan ik die verkrijgen dan?? En fijn dat je me er even op wijst dat ik wanhopig achterloop met het spotten van iets leuks op het www! ;)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen