vrijdag 31 augustus 2012

prentje en de Margriet More

Een gewone vrijdag, ik sta op het punt om naar mijn huisje te gaan, samen met Zoon.
Ik start nog even mijn computer op om het telefoonnummer van de garage te zoeken; de auto maakt nog steeds zo'n raar geluid bij het opstarten. Ik kan het niet nalaten om ook even een blik op mijn eigen blogje te werpen.
En daar staat het opeens, bij de opmerkingen, de opmerking van Bien maakt: 'Misschien wist je het al, maar onze blogs staat allebei in de Margriet More.'
Mijn hart klopt in mijn keel. 'Ik sta in een tijdschrift met mijn blog!', roep ik naar Zoon. Zoon juicht mee. 'Eigenlijk staan wij er samen in, hè mam', zegt hij samenzweerderig. 'Want je schrijft heel vaak over mij.' 'Je bent dan ook mijn muze', roep ik over mijn schouder, maar heb geen tijd om uit te leggen wat dat woord betekent. Want ik wil gauw naar de boekhandel.

Op weg er naar toe denk ik dat ik waarschijnlijk in een lange lijst van blogs sta. Wat shaky zoek ik naar de special. Ah, daar is ie. Met trillende handen blader ik 'm door. En daar staat opeens een lovend stukje, over mijn eigen blog. Nu maak ik niet heel veel dingen van Lego, maar ik voel me toch erg trots. Vooral omdat er in staat dat 'alledaagse dingen door mijn blik bijzonder worden'. Laat dat nu precies zijn wat ik wilde bereiken. Ik voel een brok in mijn keel opkomen.

'Is het een cadeautje?' vraagt de mevrouw aan de toonbank.
 'Ja', zeg ik. 'Een cadeau voor mezelf.'

16 opmerkingen:

  1. Jaaaaaaaaaaa geweldig! En ik KEN jou gewoon. Te gek! Mag ik je handtekening?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Is dat deze week een extra editie van Margriet? Of zit ie er gewoon als extraatje bij?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zeg, ben al de hele dag door een ziek kind aan huis gekluisterd, en kwam via bien bij jou terecht! Heerlijk, ik ben nog steeds je blog aan het doorscrollen:) het poppenhuis, de letterbak, je nieuwe bank; fijn om je blog te lezen!
    -ik kan je alleen niet gaan volgen!- jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aaaah super-de-puper.....dat is nou eens een leuk begin van je weekend! Ik lees je blog ook altijd met veel plezier! xxSas

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gaafff!! (en dank voor je compliment, betekent veel om dat van je te horen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt heel erg leuk!
    Gefeliciteerd hoor
    (en volkomen terecht natuurlijk.)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh yeah oh yeah!!!!
    Leuk he!!
    ik werd er gister avond ook helemaal hyper van haha!!
    (ik had je foto er expres niet op gezet ik dacht je wil het vast eerst zelf lezen en er op zetten!!)

    Zeker trots op ons!!!!!!

    (en hoe is het met je auto??)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prentje wordt een begrip in Nederland, mark my words!!! Ik ben trots dat ik ook een Prentje ben....Sis, wat een compliment dat de alledaagse dingen door jouw blik bijzonder worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. whoeha wat goed! Ik wist niet dat de margriet smaak had ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Whoeha, gefeliciteerd! En natuurlijk verdiend ook he?!
    Have fun in tha little house!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou ja zeg...mag ik zo maar met een beroemd iemand babbelen via "onze" blogs. Wat leuk dat je in Margriet More staat, gefeliciteerd. Nu ken ik MM helemaal niet, maar zo te zien, is het een blad op niveau, als ze jou zo op waarde weten te schatten :-)
    Maar één ding is zeker: MM heeft gelijk. Jij maakt de wereld, mijn wereld een stukje bijzonderder. Dankjewel daarvoor.

    Gea xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haah wat GAAF zeg, geniet van dat leuke gevoel :-)))

    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha supergaaf voor je.

    gr Pat

    BeantwoordenVerwijderen