woensdag 8 mei 2019

prentje en de cursus, deel 1

In mijn leven is er een fikse discrepantie tussen mijn droomwereld en de werkelijkheid.
Je kunt ook zeggen dat ik gewoon niet zoveel realiteitszin heb.

Gisteren had ik mijn eerste les van mijn porseleincursus.
Dromerig dwaalde ik door het atelier.

Zelf had ik bedacht dat ik een lamp wilde maken.
Een kekke witte lamp met zo'n leuk gekleurd snoer.

Dan zie ik ze dus al hangen he.
Sterker, ik zie een heel imperium van prentje-lampen.

Niet veel later had ik een ontwerp op papier.
Ik worstelde nog een beetje met de maten, maar a la, ik kon door naar de gipsafdeling voor de mal.

Toen begon het.
Met behulp van mijn lieve juf gooide ik het gipsmengsel in een opgerold stuk plastic.

Aan de onderkant had ik het plastic vastgezet met wat klei, maar het was zoveel dat het er onderuit liep.
Met behulp van de andere cursisten en een heleboel papier konden we voorkomen dat de tafel helemaal onderliep.

Vervolgens moest ik wachten tot het gips droog werd.
Langzaamaan werd de koker steeds warmer, maar dit bleek gelukkig normaal te zijn.

En toen sprak de juf de montere woorden: 'en nu mag je de mal thuis bewerken'.
Ik keek naar de loeigrote zuil voor me.
Hij leek alleen maar groter te worden.

Ze deed het ook nog even voor.
Met eindeloos geduld haalde ze laagje voor laagje met een beitel en een rasp het gips eraf.

Mijn twee medecursisten (die allebei een kopje hadden gekozen) knikten begrijpend.

'Hoe lang ga ik daar dan over doen?', piepte ik.
'Tja, dat duurt wel uren', was het antwoord.

O my.
Buiten het feit dat ze tot drie keer moesten uitleggen wat ik nou wel en niet moest weghalen, herinnerde ik me dat ik zelfs al geen geduld heb om langer dan twee minuten ergens aan te schuren.

Nu zit ik dus met een Romeinse zuil in mijn huis waar op Michelangelo-achtige wijze een kekke lamp uit moet komen.
 Had ik nu ook maar voor een theekopje gekozen.

9 opmerkingen:

  1. Komt goed, 2 minuten per keer ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, heb aangegeven aan mijn cursusjuffen dat ik toch maar voor een espressokopje ga ;-).

      Verwijderen
  2. Romeinse zuil...hahaha...oepsie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik las en had een glimlach van oor tot oor.
    Ik herlas en moest zowaar zelfs grinniken ;).
    Ik wens je in ieder geval érg veel courage met je Romeinse zuil of je espressokopje. Ik merk in ieder geval dat ik vaak rust vind, in van die domme werkjes als letters kappen of achtergronden uit hout snijden. Misschien toch eens proberen op het juiste moment? Anyway, héél benieuwd naar je verdere plannen x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je ging misschien een beetje te enthousiast van start. Wat ik me goed voor kan stellen trouwens bij het zien van zoveel moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo, Op zoek naar een schuldconsolidatielening, ongedekte leningen, zakelijke leningen, hypotheekleningen, autoleningen, studieleningen, persoonlijke leningen, risicokapitaal, bitcoin-lening, enz! Ik ben een particuliere kredietverstrekker, ik verstrek leningen aan bedrijven en particulieren met lage rentetarieven en redelijke rentetarieven van 2%. E-mail naar: christywalton355@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig handelsplatform, gemakkelijk te gebruiken en snel op te nemen met bitcoins, bankrekening, PayPal, skrill enz. Ik heb dit platform gebruikt in combinatie met de meest aanbevolen forexstrategie en binaire optiehandel op internet van Carlos Ellison en tot nu toe heb ik geen klachten en verdien ik wekelijks bijna $ 5000- $ 8000. Hij is echt geweldig, de beste in zijn vak en uniek onder andere, ik ben dankbaar en wil dat jullie allemaal meedoen aan zijn goede werken. Neem contact met hem op via whatsapp: +12166263236
    E-mail: carlose78910@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo allemaal, u bent op zoek naar een professionele binaire, forex- en Bitcoin-makelaar / -manager die u zal begeleiden en helpen bij het beheren van uw transactie en u zal helpen om binnen zeven dagen zinvolle winsten te maken, neem nu contact op met TD Ameritrade voor uw investeringsplan. om uw verloren investering in bitcoin / binair terug te krijgen Neem nu contact met hem op via whatsaap (+12166263236) of neem contact met hem op via zijn e-mailadres: (tdameritrade077@gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen