zondag 12 februari 2023

prentje en het minimalisme


 Soms (vaak) heb ik kunst nodig in mijn leven. 

Het is zo intuïtief. Mijn hart maakt een sprongetje, of niet. Bij dit beeld van Sonja Ferlov (tentoonstelling Ontmoet de Denen, Cobra-museum) maakte mijn hart een radslag. Vanwege de mooie spanning die erin zit. Moedervogel kijkt liefdevol naar haar kuiken, maar ook een beetje op een afstandje. 

Ik hou van kunst tussen figuratief en abstract in. Ik heb een beetje houvast nodig, maar niet teveel. Misschien dat ik daarom ook van minimalisme hou. 

Na de Denen op zaterdag, volgde Object zondag. 

Object is een van mijn lievelingstentoonstellingen/beurzen. Vanwege de geweldige locatie en de prachtige 'objecten'. Mijn favoriet dit jaar was Marleen Boot van design studio bøøt. 

Alles klopt: de kleuren, de verpakking, de typografie. Eigenlijk hoef ik dan niet eens meer verder te lopen. Ik wilde wonen in die stand. 
Dat bed. 
Die kopjes. 
Dat je naar huis wilt om alle overbodige dingen weg te doen. (Nou ja, dat effect heeft het dan op mij hè). 
Een eenvoudig appartement in zandkleuren. Met een bed, een kast, een bank. Een bad. 
Zoiets (Studio Henk, Amsterdam). 

Enfin, toch nog maar even ook de rest van Object bekeken.  Ik was er nou toch. 

Ook allemaal fijn. (De ronde vorm blijft altijd mijn favoriet). 

Maar die design studio bøøt...   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten