zaterdag 12 maart 2011

prentje en de Gooische Vrouwen

'Gaan we vanavond nog naar de Gooische Vrouwen-film?', vraagt Zus gistermiddag. 'Zijn er nog kaartjes dan?', vraag ik een beetje verbaasd. De film heeft zoveel publiciteit gekregen dat ik me bijna niet kan voorstellen dat er nog plaatsen zijn. 'Toevallig nog net 2 hele mooie, achterste rij', zegt Zus die achter de computer zit. 'We krijgen ook een hapje en een drankje.'

Twee uur later zit ik achter Zus op de scooter. Het is heel koud, maar het heeft ook wel wat. En de rug van Zus is lekker warm. We giechelen als pubermeisjes als we niet bij het lichtknopje van het stoplicht kunnen omdat we te ver weg staan.

Als ik van de scooter afstap, voelt het alsof ik O-benen heb. De bioscoopzaal zit al bijna helemaal vol. Gewapend met een flesje wijn en een zak M&M's lopen we achter de bioscoopjongen aan.
Zus heeft het eerder door dan ik. 'Ik denk dat rij 13 helemaal vooraan is in plaats van achteraan', mompelt ze zenuwachtig. 'Volgens mij heb ik de plattegrond op z'n kop gehouden. Nou ja, verkeerd geïnterpreteerd bedoel ik. Ik dacht dat rij 1 vlak bij het doek was en rij 13 de laatste rij.'

Na een tijdje went het wel hoor, het pal omhoog kijken. En het is ook grappig om de lachsalvo's als een soort golf door de zaal te horen gaan. Want wat is ie leuk. Een heerlijke verstand-op-0-vrijdagavond-film.

Op de terugweg rijdt Zus per ongeluk op de weg in plaats van op het fietspad. Mijn hart klopt in mijn keel. Ik zie de taxichauffeur achter me gefronst kijken.

Met O-benen, koude voeten, een stijve nek, hartkloppingen, verstand op 0 en een feel-goodgevoel door mijn hele lijf ben ik niet veel later weer thuis.

En de foto? Die heb ik gekozen uit mijn archief omdat ik vanmorgen gewekt werd door de lentezon.
En omdat 0-benen het niet zo goed doen op de foto.

2 opmerkingen:

  1. Klinkt als een heerlijk uitje. Zo'n zus zou ik ook wel willen. (heb alleen een -heel fijn- broertje)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat een heerlijk, spannend uitje!

    BeantwoordenVerwijderen