maandag 8 januari 2018

prentje in Hamburg

'Wat ga je in Hamburg doen dan?', vroeg Zus.
'Dat lijkt ons gewoon een leuke stad', antwoordde ik.

Ik hou van havensteden.
Van oudsher zijn ze progressiever dan binnenlandse plaatsen door de invloed van overzeese figuren, heb ik me laten vertellen door mijn collega.
En die weet dat soort dingen.

Hamburg dus.
Een appartementje ingericht met Deens design in een creatieve buurt vol restaurantjes en winkeltjes; hoe fijn klinkt dat?

En wat was het fijn.
Omdat we ons zo thuis voelden, hebben we ons verblijf zelfs verlengd.

Het luxe centrum was minder ons cookie.
Nee, dan St Pauli. 
Een rommelige wijk vol street art.
Ze hebben zelfs een skull als logo.

Do I need to say more?

4 opmerkingen:

  1. Leuk dat jij dat ook hebt met havensteden. Ik hou er ook van. Het lijkt of je daar vrijer bent, je niet zo opgesloten bent, er is altijd het water aan één kant.
    En Hamburg is leuk, deed je ook een rondvaart door de haven?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dit ziet er echt fantastisch uit!

    BeantwoordenVerwijderen