vrijdag 21 juni 2019

prentje en de langste dag

Ligt het aan mij of is het licht vandaag, op de langste dag van het jaar, het mooist?
(Overigens heb ik net gehoord van Zoon dat de langste dag 'natuurlijk helemaal niet bestaat, elke dag is even lang, het is gewoon lang licht').
Anyway: de laatste tijd had ik behoefte aan wit in huis.
Dus kocht ik tien liter witte verf en ging ik aan de slag.
Ik had geen angst dat het steriel zou worden; door mijn vintage meubelen wist ik dat het warm zou blijven.

Het komt vast door de leeftijd;  maar ik geniet steeds meer van de allersimpelste dingen in het leven.
De lichtinval.
Jarenlang droomde ik al van linnen gordijnen, en nu heb ik ze.
Alleen al van het spel van de wind en het licht in de gordijnen, het zachte briesje dat ze wat op laat bollen, kan ik gelukkig worden.

Het komt vast door de langste dag.
(of door de leeftijd).

4 opmerkingen:

  1. Ik vind echt alles leuk....wat een heerlijke sfeer in je huis ....liefs Ria. 💕💕

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik sluit mij helemaal bij Ria aan.
    En mijn ervaring is dezelfde als die van jou, alles mag simpeler en eenvoudiger. Ik breng veel weg naar de kringloop, geeft het aan vriendinnen of de kinderen. De echt mooie dingen mogen blijven en krijgen een plek, soms in het zicht en soms in een kast. Want niet alles kan weg, tenminste, nu nog niet....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, zou het de leeftijd zijn denk je..........
    Ik geniet met je mee in ieder geval!
    X

    BeantwoordenVerwijderen