zaterdag 27 juni 2020

prentje en zeevonk

'Ik ga naar Petten', app ik Zoon rond half vier vrijdagmiddag.
'Yoshua van de Sandbar acht de kans op zeevonk vanavond 100 procent. Ga je mee?'

'Wat is zeevonk?' appt Zoon terug.
Google maar even, reply ik.
'O, dat is wel vet, ja', krijg ik even later.
'Ik ga mee.'

Ik wil al jaren zo graag zeevonk zien.
Zus weet dat en vertelde vorige week dat er dit seizoen veel zeevonk in Petten gesignaleerd is.
Nu appt ze Yoshua's voorspelling.
Ik bedenk me niet en app terug dat we eraan komen.

Probleem met zeevonk is: je kunt niet voorspellen wanneer het verschijnt.
Het minuscuul lichtgevend diertje licht alleen op onder de perfecte omstandigheden.
Vaak als het een paar dagen warm is geweest zonder veel wind.

'Ik vind dat ik wel een coole moeder heb in vergelijking met anderen', zegt Zoon.
Ik kijk hem vragend aan.
'Dat je gewoon denkt op vrijdagmiddag: we stappen in de auto en rijden naar zee voor een kans op zeevonk. Dat vind ik wel cool.'
We staan in de file, maar de missie voelt nu al geslaagd: zeevonk of niet.

Het voelt een beetje als oudejaarsavond.
Zeevonk is alleen te zien als het echt donker is, en dat is op het moment pas rond half 12.
De avond duurt lang, maar is aangenaam.

De verwachtingen hangen in de lucht.
Rond een uur of 10 houden we het niet langer en vertrekken alvast richting zee. 

Ondanks het late tijdstip is het een drukte van belang op het strand.
Fotografen staan klaar met camera's op statieven alsof het een premiere betreft.

'Ik heb het vanmiddag al gezien', zegt een van de fotografen.
'Overdag ziet het er rozekleurig uit.'
Ik vraag me af of het nu de bruinige alg is waar ik tussen zwom en dat op mijn lichaam bleef plakken. Er werden al grappen gemaakt dat ik zelf licht ging geven.

'Maar als het nu gaat regenen?', vraagt Zus bezorgd.
Er hangt onweer in de lucht.
'Dan zie je het alleen nog maar beter door het gespetter', zegt de fotograaf resoluut.
Opgelucht kijken we elkaar aan.
Hoe later het wordt, hoe saamhoriger de sfeer.
We zijn allemaal op het strand met hetzelfde doel.
Af en toe beweegt iemand zijn hand of voet door het water.

'It started here yesterday. At this time', zegt het meisje naast me.
Alsof ze een soort talisman is, wijk ik niet van haar zijde.
En opeens lijkt het of ik een vonkje zie.

'Het gaat beginnen!', brul ik naar Zus.
De schuimkoppen lijken langzaamaan fluoriserend wit te worden.
De zee verandert in een Tim Burton-decor.

Pure magie van de natuur.
'Ik voel me een beetje Elsa uit Frozen', lacht Zoon.
'Maar dan met vuur.'
Het lijkt alsof er vonken spatten op de plek waar je je voeten zet.
Kleine lichtballetjes lichten op op je huid.
Een hond rent door de zee, een lichtgevende strook achter hem aan.

Ik doe verschillende pogingen om al het wonderbaarlijke vast te leggen, maar het lukt niet.
Niet meer dan een halfslachtig filmpje krijg ik uit mijn camera:
Sommige dingen moet je gewoon live beleven', zegt Zoon naast me.
'Die kun je niet vastleggen of overbrengen met een toestel.' 

Gelijk heeft hij. 

26 opmerkingen:

  1. Geweldig om mee te maken. Dat wil ik ook nog eens.
    En dat compliment, daar kun je lang op teren!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil de heer Dalton bedanken voor het geven van een lening als je vandaag een dringende lening nodig hebt, vermijd dan opgelicht te worden en krijg een echte lening contact op met mr dalton via e-mail: diamondloans24@yahoo.com

      Verwijderen
  2. Dit fenomeen kende ik niet. Dat moet wel erg bijzonder zijn om (samen) mee te maken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik wil de heer Dalton bedanken voor het verstrekken van een lening ter waarde van $ 43000. ik ben opgelicht in verschillende pogingen om een ​​lening te krijgen door verschillende nepleningbedrijven totdat ik dalton bedoelde. als u vandaag een dringende echte lening nodig heeft, vermijd dan oplichting, neem dan contact op met Diamond Loans via e-mail: diamondloans24@yahoo.com

      Verwijderen
  3. Wat een bijzondere belevenis! Mooie foto met je zus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In een woord, wauw !! Ik kan niet geloven dat het geld al op mijn rekening staat. Dankje, dankje, dankje! Je hebt van wat meestal een lang, langgerekt en intimiderend karwei is, een heel plezierige en gestroomlijnde ervaring gemaakt. Ik kan u en mevrouw Karin Sabine Leningen niet genoeg bedanken. Mevrouw Karin Sabine Leningen voor het geweldige systeem, en u voor de geweldige service. Jullie zijn allebei best gaaf! als je een dringende lening nodig hebt, kun je ze mailen op sabinhelps@gmail.com of Whatsapp haar op +79267494861

    BeantwoordenVerwijderen

  5. Do you need an urgent blank ATM CARD to solve your financial needs and i just want to tell the world my experience with everyone. i discovered a hacking guy called Mike. he is really good at what he is doing, i inquired about the BLANK ATM CARD. if it works or even Exist, then i gave it a try and asked for the card and agreed to their terms and conditions. three days later i received my card and tried it with the closest ATM machine close to me, to my greatest surprise it worked like magic. i was able to withdraw up to $4000. This was unbelievable and the happiest day of my life. there is no ATM MACHINES this BLANK ATM CARD CANNOT penetrate into it because it have been programmed with various tools and software. i just felt this might help those of us in need of financial stability. The card have really change my life. if you want to contact them, HERE is the email: blankatm156@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo allemaal. Ik zag opmerkingen van mensen die hun lening al van Sabine-leningen hadden gekregen en toen besloot ik een aanvraag in te dienen onder hun aanbevelingen en slechts een paar uur geleden bevestigde ik op mijn eigen persoonlijke bankrekening een totaalbedrag van 25.000 euro waar ik om had gevraagd. Dit is echt geweldig nieuws en ik adviseer iedereen die een echte lening nodig heeft om een aanvraag in te dienen via hun e-mail (sabinhelps@gmail.com of whatsapp +79267494861) Ik ben nu blij dat ik de lening heb gekregen waar ik om heb gevraagd

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Snel zakelijk lenen of rekeningen betalen tegen 3% rente? Wij bieden zakelijke lening, persoonlijke lening, woningkrediet, autolening, studielening, schuldconsolidatielening e.t.c. ongeacht uw kredietscore. We zijn gegarandeerd in het verstrekken van financiële diensten aan onze talrijke klanten over de hele wereld. Met een maximale looptijd van 1 tot 30 jaar, varieert onze lening van 2.000 euro (tweeduizend euro) tot $ 50.000.000,00. (Vijftig miljoen euro). We lenen ook in USA DOLLARS, EURO en PONDEN! Neem voor meer informatie contact met ons op via deze e-mail: (robertokennety@gmail.com), of WhatsApp: +1(518)219-0838

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn lening van 23.000 euro is zojuist verstrekt, heel erg bedankt LAPO MICRO FINANCE. Ik zal over je diensten praten met mensen om me heen die een lening of financiële hulp nodig hebben, want ik ben onder de indruk van je snelle reactie. Als je een lening nodig hebt Aarzel niet om contact op te nemen met een echte legale geldschieter met 100% garantie: E-mail: lapofunding960@gmail.com#








    Mijn lening van 23.000 euro is zojuist verstrekt, heel erg bedankt LAPO MICRO FINANCE. Ik zal over je diensten praten met mensen om me heen die een lening of financiële hulp nodig hebben, want ik ben onder de indruk van je snelle reactie. Als je een lening nodig hebt Aarzel niet om contact op te nemen met een echte legale geldschieter met 100% garantie: E-mail: lapofunding960@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kom woorden tekort voor de geweldige winst die je me hielp verdienen in slechts een week met binaire optiestrategie het spijt me zo dat ik in het begin twijfelde, ik heb $ 500 geïnvesteerd en $ 6.500 verdiend in slechts één week, en bleef meer investeren, vandaag ben ik financieel succesvol, kunt u contact met hem opnemen via e-mail: carlose78910@gmail.com
    Via whatsapp: (+12166263236)
    Ik raad je aan niet te aarzelen. Hij is geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik wil Karin Sabine lenen voor mij een lening van € 40.000 waarderen. als je een dringende lening nodig hebt, voorkom dan dat je wordt opgelicht door nep-geldschieters en solliciteer via een echte leningfirma via e-mail sabinhelps@gmail.com whatsapp +79267494861

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo allemaal, ik zag reacties van mensen die al blanco pinautomaten hadden gekregen van Mike Fisher. Eerlijk gezegd dacht ik dat het oplichterij was, en toen besloot ik een verzoek in te dienen op basis van hun aanbevelingen. Een paar dagen geleden bevestigde ik in de deuropening dat ik mijn blanco kaart had ontvangen om 12.000 euro op te nemen, die ik voor zaken had aangevraagd. Dit is echt goed nieuws en ik ben zo blij dat ik al diegenen die een echte HACKER nodig hebben, adviseer om contact met hem op te nemen en die zeker zullen vergoeden om een aanvraag in te dienen via hun e-mail (sms of telefoontje) +1 (765) 705-0044 Er zijn oprechte Hackers
    Zij kunnen uw blanco geldautomaten bezorgen
    Neem contact op met de heer Mike
    E-mail: int.hackers002@gmail.com
    Telefoon: +1 (765) 705-0044

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo allemaal, ik ben super opgewonden vandaag. Ik zag reacties van mensen die al een lening hadden gekregen van Sabinhelps@gmail.com en toen besloot ik me aan te melden op basis van hun aanbevelingen. Een paar uur geleden bevestigde ik in totaal 10.000 euro die ik van mijn eigen bankrekening had aangevraagd. Dit is echt geweldig nieuws, en ik raad iedereen die een echte lening nodig heeft aan om een aanvraag in te dienen via e-mail: sabinhelps@gmail.com of whatsapp haar op +79267494861.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Assalamualaikum

    Mijn naam is Kartika Fitri (kartikafitri74@gmail.com) uit Bogor (Indonesië), tijdens de Covid19 Pandemie had het bedrijf van mijn man schulden omdat hij het niet kon bijhouden, dus ik zocht online hoe ik een persoonlijke lening kan krijgen omdat ik geen onderpand heb, ik heb contact opgenomen met verschillende bedrijfsleningen maar het blijken oplichting en oplichting te zijn nadat je ze geld hebt gestuurd, je zult niets meer van ze horen

    Dus ik zag een bericht van Mahammad Ismali (Mahammadismali234@gmail.com) over een lening van Dangote Loan Company Via e-mail: Dangotegrouploandepartment@gmail.com met 2% rente op leningen, dus nam ik contact met hen op volgens hun procedure en ik kreeg mijn lening IDR 500.000.000,00 ( 500 miljoen) werd goedgekeurd en aan ons overgedragen

    Ik wil Dangote Loan Company en ook Mahammad Ismali bedanken en ik zeg je voor altijd, mijn advies aan iedereen die dit leest, verspil je tijd niet meer aan het zoeken naar leningen waar je contact opneemt met Dangote Loan Company en ik zweer met mijn leven dat ze echt zijn en rechtmatig

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo, mijn naam is Claudia Klein, ik ben een Duitse en ik bied financiële diensten. Heeft u een snelle, lange of korte lening nodig met een relatief lage rente vanaf 3%? Heeft de moeilijkheid van de economie invloed op u? of is u een lening geweigerd door uw bank of andere financiële instelling? Wij bieden veilige leningen aan.
    Voor meer info over de leningaanbieding, stuur mij uw verzoek via e-mail: spotlightglobalservices@gmail.com of WhatsApp: +4915758108767

    * Zoekt u geld om schulden af ​​te betalen?
    * Zoekt u financiering om uw eigen bedrijf op te zetten?
    * Zoekt u leningen om grote projecten uit te voeren?
    * Heeft u binnen 24 uur een lening nodig?
    * Heeft u snel een lening nodig voor verschillende doeleinden?

    Als uw antwoord ja is, kan ik u van dienst zijn.

    * Ik kan u een lening aanbieden tot € 15.000.000, -.
    * U kunt kiezen tussen 1 en 30 jaar om terug te betalen.
    * U kunt kiezen tussen maandelijks en jaarlijks terugbetalingsplan.
    * Flexibele leningsvoorwaarden.

    Als je geïnteresseerd bent, neem dan contact met mij op via dit e-mailadres: | spotlightglobalservices@gmail.com | Of WhatsApp: +4915758108767

    U heeft 100% garantie dat u uw lening ontvangt aan het einde van deze leningtransactie.

    U kunt ons gemakkelijk bekijken op onze website via: || https://spotlightglobalfin.wixsite.com/financial ||

    Het is onze passie om ervoor te zorgen dat financiële inclusie telt. Onze leningen en investeringsproducten zijn ontworpen om u gemak en waarde te bieden.

    Met Spotlight Global Financial Services kunt u afscheid nemen van al uw financiële crises en moeilijkheden, aangezien we gecertificeerd, betrouwbaar, betrouwbaar, efficiënt, snel en dynamisch zijn

    Hartelijke groeten
    Claudia Klein

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heeft u een dringende lening nodig om een bedrijf te starten, of heeft u een lening nodig om te herfinancieren, heeft u een lening nodig om schulden af te betalen? Heeft u een lening nodig om een auto of huis te kopen? Zo ja, maak je geen zorgen meer, wij bieden alle soorten leningen tegen een betaalbare rente zonder kredietwaardigheidscontrole !!! neem vandaag nog contact met ons op via e-mail: sabinhelps@gmail.com whatsapp op +79267494861

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dank u Dr. ODIBOH voor het terugbrengen van mijn ex-geliefde en ik ben u zo dankbaar voor uw hulp en ik beloof u voortaan dit goede werk van u te delen met iedereen die ik kan, ik heb alles gedaan wat hij me heeft opgedragen en in minder dan 48 uur mijn ex lover kwam terug .. je kunt hem bereiken via zijn e-mail: odibohsolutionhome@gmail.com of whatsapp +2347048883838 ..

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik zou zonder voorbehoud aanraden om met Frank Loan Services samen te werken, als je op zoek bent naar een hypotheek. Ik heb met veel makelaars gesproken tijdens het online kopen van mijn hypotheeklening.Vanaf het eerste contact kon ik zien dat hij het type persoon is dat ik kon vertrouwen om me te helpen de beste beslissing te nemen voor mij en mijn gezin.Ze bieden zowel korte als lange looptijden lening af binnen 1-30 jaar lening looptijd, met of zonder onderpand maar zonder kredietcontrole en hun diensten zijn snel, betrouwbaar en betrouwbaar omdat ze zijn getest en vertrouwd door mij in tegenstelling tot andere bedrijven. Hun diensten omvatten herfinancieringsleningen, vrachtwagenleningen, onderwijsleningen, studieleningen, persoonlijke leningen, autoleningen, schuldconsolidatieleningen, zakelijke leningen, gedekte en ongedekte leningen, hypothecaire leningen, woningleningen en ze bieden leningen aan tegen een zeer betaalbare rente van 2% geïnteresseerden dienen vriendelijk contact met hem op te nemen via E-mail: k.frankloans@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mijn lening van 23.000 euro is zojuist verstrekt, heel erg bedankt LAPO MICRO FINANCE. Ik zal over je diensten praten met mensen om me heen die een lening of financiële hulp nodig hebben, want ik ben onder de indruk van je snelle reactie. Als je een lening nodig hebt Aarzel niet om contact op te nemen met een echte legale geldschieter met 100% garantie: E-mail: lapofunding960@gmail.com WHATSAPP +1 (254) 354-4300

    BeantwoordenVerwijderen
  19. oliver Henrich20 juni 2021 om 14:01

    Hey jongens, ik ben super enthousiast vandaag. Ik zag opmerkingen van mensen die al een lening van Della Taylor hadden gekregen en toen besloot ik me aan te melden op basis van populaire aanbevelingen en slechts een paar uur geleden bevestigde ik een totaalbedrag van 50.000 euro op mijn rekening. Dit is echt geweldig nieuws en ik adviseer iedereen die een echte lening nodig heeft om een aanvraag in te dienen via hun e-mail: yawnerstaylor@gmail.com of whatsapp +1 (876) 398-8103

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo allemaal, ik ben voorgelogen door zoveel bedrijven die beweren echte geldschieters te zijn, maar al mijn inspanningen zijn tevergeefs geweest, ik heb meer dan 3500 euro verloren aan nepgeldschieters die beweren te zijn wat ze niet zijn. Totdat mijn vriend me voorstelde aan de juiste geldschieter die ik contacteerde en ik met succes een lening van hen kreeg in slechts 48 uur, zou ik iedereen die op zoek is naar een lening zonder angst aanraden om contact met hen op te nemen via e-mail:lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447883183014

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heeft u financiële hulp van welke aard dan ook nodig? Persoonlijke leningen? Zakelijke leningen? Hypotheekleningen? Bedrijfsleningen? Landbouw- en projectfinanciering? Wij verstrekken leningen tegen 2% rente! Contactpersoon: dakany.endre@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo
    Ik wil dat je weet dat we gerenommeerde hackers zijn die met succes lege ATM-kaarten hebben gehackt die geld kunnen opnemen bij elke geldautomaat waar ook ter wereld. Dit werd mogelijk gemaakt door nieuwe software genaamd "TYUPKIN", die is uitgevonden door mijn team van technische hackers. Nadat we deze kaart hebben ontwikkeld, verspreiden we deze om het leven van mensen te verbeteren en hen een betere levensstandaard te geven. Deze kaarten waren geladen met $ 600.000 USD per stuk en we hebben een beperkte voorraad. Deze kaarten zijn van jou als je voldoet aan de criteria die erin staan. Neem contact met mij op via darkerwebcoinbase@gmail.com om door te gaan met de levering van deze gehackte ATM-kaart

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Allemaal bedankt aan de heer Anderson Carl voor het helpen met mijn winst en het mogelijk maken van mijn vijfde opname. Ik ben hier om een geweldige levensveranderende kans met je te delen. het wordt Bitcoin / Forex-handelsopties genoemd. het is een zeer lucratieve onderneming waarmee u in een week maar liefst $ 2.570 kunt verdienen met een initiële investering van slechts $ 200. Ik ben het levende bewijs van deze geweldige zakelijke kans. Als iemand geïnteresseerd is in handelen in bitcoin of een andere cryptocurrency en een succesvolle transactie wil zonder verlies, laat het de heer Anderson Carl nu weten via Whatsapp: +1(252)285-2093 E-mail: andersoncarlassettrade@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen