zaterdag 31 maart 2018

prentje in Voorlinden

Omdat ik niet zonder magie in mijn leven kan, ga ik regelmatig naar de speeltuin onder de musea: Voorlinden
Er is voor mij geen museum dat kunst zo toegankelijk maakt:
Daarnaast heeft dit museum iets wat andere musea vaak ontbeert: een prachtig jong publiek dat zorgt voor een geweldige interactie met de kunst:
En af en toe zit er dan een klassieker tussen die zorgt voor een interessant en complex geheel:
Een thema (gezicht) op diverse manieren abstract geschilderd:
Het fijnst is kunst als het verschillende emoties oproept. 
Van afgrijzen tot ontroering en alles er tussenin:
Tot slot: ik hou van de gave van een kunstenaar om één onderwerp terug te brengen tot de essentie en deze vervolgens tot uiting te laten komen in verschillende materialen. 
Ziehier; de valk van Martin Puryear:
Ik kan er weer even tegen. 

4 opmerkingen: