zondag 18 november 2012

prentje en de cadeautjes

Deze maand is het drie jaar geleden dat ik begon met mijn blog. En er is geen week geweest dat ik niet wist waar ik over moet schrijven.
Wat ik wel soms lastig vind, is hoe mijn blog zich verhoudt tot mezelf.
Om redenen waar ik u niet mee ga vermoeien, gaat het niet zo geweldig met mij op dit moment. En juist in deze periode, word ik overspoeld met zulke lieve reacties van u.

Het begon met de blog die ik schreef over Alain Grée. Diverse lezers kamden hun zolder uit, op zoek naar De wereld onder zee. Zij gaf aan dit boek te hebben. Ik stuurde haar een mailtje waarop ze reageerde dat ze me het boek wilde opsturen, omdat ik het zo mooi vind (ondanks dat ze het zelf ook een prachtig boek vindt).

Vervolgens ontving ik van haar een mailtje dat ze twee boeken bij de kringloop had gekocht die ze me graag wil opsturen. Als ik haar vervolgens vraag waar ik haar blij mee kan maken, antwoordt ze: 'Geniet maar gewoon van ontvangen, je geeft al zo veel. Heus!'
Helemaal ontroerd zit ik achter de computer.

En, terwijl ik gisteren het Flow Winterboek zit te lezen over de kracht van post ontvangen, gaat de bel. Op de stoep staat de postbode met een pakketje. Naast de twee boeken, heeft ze er nog een cadeautje aan toegevoegd en een geweldige kaart.
 Ik kruip weer achter de computer om haar te bedanken, en mijn oog valt op een nieuw mailtje, dit keer van haar. Ze schrijft: 'Ik wil je graag iets sturen, gewoon als een kleinigheidje van de ene blogster voor de andere....!'
 
Nu zit ik echt verbijsterd achter mijn computer. Het lijkt wel of het universum der bloggers een warme deken over me heen legt. Ik ben zo geraakt door alle attenties. Mensen die ik nog nooit heb gesproken. Ik vraag me oprecht echt af waar ik dit aan verdien, ik modder ook maar een beetje aan.
In mijn blog probeer ik u een kleine inkijk te geven in mijn leven, waarbij ik me probeer te focussen op de dingen die me ontroeren of blij maken. Maar het is simpelweg niet mijn stijl om te roepen dat het leven één groot feest is. Soms lees ik blogs waarbij het lijkt alsof alles perfect is. Ik weet niet hoe dat bij u werkt, maar ik word daar soms een beetje mismoedig van. Hoe krijgen die mensen dat voor elkaar?
Ik ben niet perfect, en mijn leven ook niet. Voorlopig probeer ik u op de hoogte te houden van dat rommelige leven vol studie, werk, rommelmarktschatten, een disfunctioneel huishouden en een vroegwijze Zoon.

Dat u dat waardeert, is de grootste beloning die ik kan bedenken.

20 opmerkingen:

  1. Kijk, en daarom hou ik van u en de uwen ;-)
    Ik ben ook niet perfect. Gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lang leve de blogwereld en solidariteit tussen de blogmeiden!!
    Is er dan iemands leven perfect? Ik dacht het niet!! De één kan het alleen wat beter verbloemen dan de ander... Ik ben er zeker dat elkeen van ons zijn moeilijke momenten heeft, ik weet alleen dat ik fan ben van de échte mensen die er ook voor uit komen dat niet alles altijd rozegeur en maneschijn is!
    Hou je goed & geniet maar van al het moois dat je kant uit komt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aangezien mijn blog 'dingen die fijn zijn' heet blog ik ook meestal over fijne dingen maar dat zijn duw maar dingetjes, niet mijn hele leven.Dat best veel niet-fijne dingen bevat :(
    Maar dat is wel het mooie aan blogland, het is niet fake maar wel met iets meer aandacht voor het fijne, mooie, lieve (zoals jouw boeken-geschenken) en dat is toch mooi? Even een beetje een vlucht uit de echte wereld!
    Moed en sterkte!!
    liefs els

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is 'perfect'? Net zoals wat is 'gewoon' en wat is 'normaal. Het zijn allemaal termen die mij erg weinig zeggen. Het is maar net waar je het tegen afzet en wat jouw persoonlijke referentiekader is. Voor mij is mijn blog een manier om een deel van mezelf te kunnen uiten, het deel waar ik energie van krijg. Het bloggen stimuleert mij om bewust te leven, authentiek te leven en stil te staan bij de momenten die iets met mij doen hoe klein of groot ze ook zijn. Zoals je ziet heeft je blogpost iets in me losgemaakt, vandaar de lange reactie. Wat ik eigenijk tegen je wil zeggen is: bedankt dat ook jij een deel van jezelf wil delen via je blog. Respect, sterkte en alle goeds van mij voor jou.

    Lieve groet,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het boek is dinsdag op de post gegaan dus hopelijk zit het maandag in je bus. t'Is dat je het verdient he, zoveel post.
    Ik wist niet dat er een flow winterboek was, jeui morgen naar de winkel.
    O nee, ook mijn leven loopt niet altijd over rozen, ik blog wel meestal over de fijne dingen zodat ik vooral positieve energie kan uitstralen. Ik vind het zeker niet verkeerd dat ik hier emoties van anderen kan lezen, het is gewoon menselijk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hulde voor je zinnen! Het zou wat zijn als iedereen perfect was... Hou je taai hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk altijd om dit soort stukjes te lezen, lekker echt. En werkelijk waar, niemand is perfect. Ik hoop wel voor je dat het snel weer beter met je gaat.

    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi geschreven, oprecht en echt. Wat is er prachtiger dan dat? Ik hou er van.
    Take care...!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geven is zoveel leuker dan ontvangen! Dankjewel voor je mooie verhaal! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk hè zo'n warme deken op het goede moment. Kruip er lekker onder, laat je verwarmen en koesteren.

    Gea xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Herkenbaar. Mijn leven is (ook) één grote warboel. Dus je hebt een niet perfecte lotgenoot. Misschien scheelt dat. Ik wens je heel veel zon toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. fijne he! Ik ben ook al zo vaak in de watten gelegd door mede-bloggers. Ik vind dat wij dat heel goed doen met z'n allen. :)
    Ik hoop dat het snel beter met je gaat....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, ik waardeer het erg! Juist omdat het zo herkenbaar is! Perfect? Bij laaaange na niet! Maar wel echt, dat is toch mooi?!
    Ik wens je nog veel cadeautjes toe en ik hoop dat je je snel beter gaat voelen!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijn is dat hè? Bloggers zijn vaak zo lief voor elkaar, in tegenstelling vaak tot andere plekken op internet. Geniet er maar fijn van, je hebt het verdiend. (en perfect is het nergens hoor, de eerste perfecte mens moet nog geboren worden) Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hier ook een warboel hoor :) Sterkte met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat onwijs lief, maar ook verdiend! En die perfectie bestaat echt niet, maar ik kies er ook voor om vooral de fijne dingen te delen online. Ik word daar blijer van. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat onwijs lief, maar ook verdiend! En die perfectie bestaat echt niet, maar ik kies er ook voor om vooral de fijne dingen te delen online. Ik word daar blijer van. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Prentje, even een berichtje om je te laten weten dat ik in mijn blog van vandaag een linkje naar jouw blog en naar dit berichtje heb opgenomen.

    Lieve groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen