dinsdag 15 maart 2016

prentje en de Zonnestraal

Ik heb de leukste baan die ik me kan wensen. Dat vind ik niet iedere dag, maar vandaag wel.

Vanmorgen was ik op locatiebezoek voor een congres dat ik mede organiseer.
Ik had de tip gekregen van de Zonnestraal in Hilversum, een oud sanatorium uit de jaren dertig.

Wat een geweldig pand van de architect Jan Duiker. Totaal verliefd.
Wat hebben we toch een (architectuur)schatten in Nederland; en wat is dit een prachtig voorbeeld van het 'Nieuwe Bouwen'. Prachtige kleur blauw overigens, dat ook wel Duiker-blauw wordt genoemd.
Een paar jaar geleden helemaal in stijl opgeknapt en nu op de Werelderfgoedlijst van de UNESCO.
Je kunt er overigens ook fantastisch wandelen, en één keer per maand worden er rondleidingen gegeven.

Tot slot nog even over het bloggen. Ik heb er de laatste dagen veel over nagedacht.
Ik wil mijn enthousiasme graag met u blijven delen.
Omdat het een essentieel onderdeel is van wie ik ben, en wat me 'prentje' maakt.

Eigenlijk kan ik u gewoon niet missen.

8 opmerkingen:

  1. Oh wat fijn dat je blijft bloggen! Ik lees je zo graag.
    Dit is ook weer zo leuk wat je vandaag laat zien.
    Deze bewaar ik voor als we eens in de buurt zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijn besluit, dank je !! Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige locatie zeg! En yes, wat fijn dat je blijft bloggen. Ik lees je woordjes zo graag...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn vader heeft in dat sanatorium gelegen, met tbc. Hij wilde er nooit over praten. Mooi om deze foto's te zien.
    En ik vind het ook fijn dat je blijft bloggen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig gebouw! Dat, en al die andere fijne dingen waar je mij mee laat kennismaken, dat zou ik allemaal missen als jij niet meer zou bloggen. Ik ben blij dat je blijft. Doe maar rustig op jouw tempo.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, mooi die zonnestraal. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen