woensdag 8 februari 2012

prentje en Alice

Ik hou heel erg van Alice in Wonderland. Dus toen ik in de Flow zag dat er net een nieuw Aliceboek op de markt was gekomen (De wondere wereld van Alice van Hannah Read-Baldrey & Christine Leech, uitgeverij Fontein), was ik niet meer te houden.

'Met ruim 50 unieke creaties, geïnspireerd op Alice in Wonderland. Naast homedecoraties en accessoires komen ook versierde cupcakes, sandwiches en heerlijke drankjes aan bod voor een uitgebreide High Tea. Alle creaties zijn voorzien van beschrijvingen en patronen', las ik op de website.

Maak me gek. Heet deze blog niet 'prentje maakt'?

Toen ik jaren geleden begon, had ik me voorgenomen om heel veel dingen zelf te maken, en daarom koos ik deze naam (okee, en omdat prentje al ingepikt was).
Ik ging me daar toch een goedlopende webshop beginnen!

Wacht, ik laat u even een van mijn eerste creaties zien. Nog even voor de duidelijkheid trouwens, de oorspronkelijke foto's komen allemaal uit bovengenoemd boek. Ik heb er alleen mijn eigen draai aan gegeven:
Trots liet ik mijn kunstwerk aan Man zien. 'Wat denk je dat het is?', vroeg ik nog -voor mij geheel ten overvloede- aan Man.
'Euh, een eikel?, vroeg Man aarzelend.

(...)

Nou ja, dat was zo'n beetje het einde van mijn webshop-plannen. En de blog ging zijn eigen leven leiden, waar ik overigens ook heel blij mee ben.

Waar hadden we het over? O ja, dat geweldige Alice-boek. Ik besloot toch weer eens iets zelf te maken, en legde de lat maar niet te hoog:
Een klokje van vilt, jawel. Aan het konijn begon ik maar niet, dat leek me een tikkie te hoog gegrepen.

Vervolgens keek ik eens om me heen. En zag een aantal (nou ja, een heleboel) spullen die in deze sfeer passen, en kwam tot Een Inzicht.
Die ik pas op het laatst ga onthullen, want dan heb ik zomaar mijn eigen cliff-hanger.

Bent u er klaar voor? En denk eraan: foto's allemaal uit het boek hè. Alle eer en rechten naar de makers van dit geweldige boek. Slechts aangevuld met enkele prentjeselementen:












En dan nu Het Inzicht. Als je zoveel theeserviezen, witte konijnen en taartjes in huis hebt, kun je maar één conclusie trekken.

Ik bén Alice. 

9 opmerkingen:

  1. ha die Alice, wat een prachtige aangeklede foto's! ik voel me helemaal thuis in Prentjes wonderland ;-) heerlijk, even wegdromen bij al die vrolijke kleurtjes... enne ik vind je cupcakeje helemaal niet op een eikel lijken, maar ja, ik kom dan ook van Venus hè en niet van Mars... mannen... *zucht*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Alice,

    wat ben je lekker los gegaan met je foto's, leuk!
    Ik ben ook een beetje Alice, in de zin van koekjes die steeds maar "Eet mij" roepen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als jouw man op Johnny Depp lijkt, dan eet ik m'n hoed op! ;) (was te flauw geweest om mad hatter te schrijven i.p.v. hoed... en je hebt vast een appetijtelijke man, ik wilde niet impliceren dat hij níet op Depp lijkt...naja..)
    Dag Alice!
    Over mannen gesproken, is die van jou alweer van het ijs?? Houd ons niet langer in spanning!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. tja wie is hier nou de eikel ;)
    Maar goed het boek staat ook op mijn lijstje, maar zitten er niet al teveel zelfmaaksels in??

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Mars: Man is boven water!
    @Merula: er zitten veel zelfmaaksels in, maar de vormgeving is ook geweldig...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hèhè, ben je er nou al achter? ;)

    Ik ben trouwens Sissi, hè. Dan weet je dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat witte konijntje op de een na laatste foto: lief! Mooi prentje hoor Prentje. Eh. Alice. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahahaha! Ik HOU van je cliffhanger!! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. YEAH!!!! Prachtige conclusie!! En prachtig boek zo te zien.....

    BeantwoordenVerwijderen