woensdag 25 april 2012

prentje en de albums

Duizenden foto's heb ik inmiddels van hem gemaakt; mijn jongetje.
Heb ik zijn babyfoto's eerst nog ouderwets ingeplakt; vanaf 2007 maak ik elk jaar minstens vier digitale albums voor hem.
Ik stel me voor hoe hij die later met zijn vriendinnetje op de bank bekijkt.

Af en toe bemoeit hij zich er mee: laatst vond hij het stom dat ik een foto selecteerde waarop hij luchtgitaar speelde, dat zag er toch niet uit? Maar dan denk ik hoe hij later op die bank zit, en vertederd naar die foto kijkt. Dus die zit er gewoon bij.

Gisteren, toen het weer de halve dag regende, bekeek ik zijn albums opnieuw. Mooi om hem zo te zien opgroeien. En leuk om te ontdekken wat mijn (persoonlijke) trends waren in vormgeving. Ik ging van scrapbook via gedichten (met een Hipstamatic-uitstapje) naar een meer strakkere vormgeving.
Met telkens één hoofdrolspeler: Zoon.

7 opmerkingen:

  1. Wow gaaf zeg en wat ontzettend goed zeg. Ik heb bij de eerste twee nog dapper geplakt maar bij de laatste twee niet meer. Het ziet er bij jou zo gaaf uit, ik zou er ook echt eens aan moeten beginnen. Volgens mijn schoonzussen is het verslavend als je er eenmaal aan begonnen bent:-)het is inderdaad ook echt leuk voor later. Misschien toch maar eens voor gaan zitten.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw, moet je hier niet iets mee gaan doen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om te zien dat je stijl veranderd. De foto's met de rode laarsjes zijn mooi!
    Ik maak elk jaar 1 album en de rest van de 1000en foto's staat op de computer. Ik scroll er nog wel eens doorheen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben stikjaloers (want duizenden foto's op de PC en maar amper het babyboek van het eerste jaar af...) maar ik zet de jaloezie opzij en zeg: Hulde!! Wat een prachtige documenten voor de rest van zijn mooie leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi, daar ben ik dan. Zoals ik in mijn blog van vandaag beloofde :-) Wat enig om je zoon op deze manier te volgen. Ik moest denken aan dat filmpje wat op het moment op you tube circuleert. Van die vader die zijn dochter twaalf jaar gefilmd heeft :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw wat heb je dat geweldig gedaan!!
    Ik ben hier erg slecht in ;-(

    En ja dat filmpje is super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben dol op fotoboeken! Maar ik doe ze gewoon nog fijn uitprinten en inplakken. eens in de zoveel tijd een hele stapel en dan maar plakken. 1 album van zoon en 1 van ons. Grappig om inderdaad de trends zo te zien. 'oja, toen had mama dr iphone......alleen hipstamatic en rare effect foto's' *zucht*

    BeantwoordenVerwijderen