zaterdag 1 november 2014

prentje en kapper Jan

Het was Halloween en we gingen naar de kapper.
Nu hebben deze twee zaken normaal gesproken niet zoveel met elkaar te maken, ware het niet dat Zoon graag aan iedereen vertelt wat er speelt in zijn leven.
En op 31 oktober was dat het Trick-or-treat avontuur dat op hem wachtte.
 
De kapper is sowieso wel een beetje een ding bij ons. Voorheen deelden we samen de fijnste kapper ter wereld, namelijk mijn lieve vriendinnetje T.
Maar omdat T haar blikveld aan het verruimen is en tijd nodig heeft voor andere zaken, besloot ze om geen kinderen meer te knippen.

Toen begon onze zwerftocht.
We dachten dat we een alternatief hadden gevonden, maar die knipte Zoon een keer zo kort (nadat ik uitdrukkelijk had gezegd dat er maar een heel klein stukje van het stoere-jongens-lange-haar af mocht en ik éven verdiept was in de Story) dat we bijna een jaar niet meer naar de kapper zijn geweest.
 
Enfin, we waren nu uiteindelijk weer bij de kapsalon in ons winkelcentrum beland. De vorige keer had een zwijgzame kapster inderdaad braaf een klein stukje van Zoon's haar geknipt. De roddelbladen had ik voor de zekerheid maar even links laten liggen.

Dit keer lijkt het anders te gaan. 'Ik ben Jan', zegt een stoere kapper.
'Ik ga vanavond Halloween lopen', antwoordt Zoon.
'Nice', zegt kapper Jan. 'Ik ben gek op Halloween'. 'Kijk, vorig jaar ging ik als "Waar is Wally" mummie.'
Zoon en ik turen samen naar een foto op zijn telefoon van een bloederig hoofd boven een rood-wit-gestreepte trui. 'Ik heb ook een Wally op mijn arm getatoeëerd', vervolgt Jan. Hij stroopt zijn mouw een stukje op om ons zijn tattoo te showen.
'Je bent zeker nogal fan van Wally', concludeer ik.
Verbaasd kijkt de kapper me aan. 'Valt wel mee hoor, het leek me gewoon cool om een hele grote Wally op mijn arm te zetten. Omdat ie normaal altijd zo klein is dat je 'm altijd kwijt bent, snap je. Een vriendin van mij heeft een kleine Wally achter haar oor laten zetten. Die moet je dus wel echt zoeken.'

De toepassingen van Waar is Wally zijn blijkbaar eindeloos. Er gaat hier bij kapper Jan een wereld voor ons open. We kijken allebei gefascineerd naar deze man. Er valt ook zoveel aan hem te zien. Zoon ontdekt opeens dat hij een bronzen Legoblokje om zijn nek heeft hangen. 'Daar heb ik mijn vrouw mee ten huwelijk gevraagd', zegt Jan trots. We hangen weer aan zijn lippen.
'Mijn vrouw heeft een gouden blokje. Als je ze op elkaar klikt, vormen ze samen een hartje.'
Het is definitief, Jan is Zoon's nieuwe kapper.

'Beste knipbeurt ever' zegt Zoon als we weer buiten staan, waar het al begint te schemeren.
Blij kijkt hij me aan vanonder zijn nieuwe stoere kapsel.

'Eindelijk een man die me begrijpt'.

9 opmerkingen:

  1. Haha, goed zeg! Mooie foto van Zoon en kapper Jan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me een toffe kapper. Kan me voorstellen dat je zoon hier helemaal mee in z'n nopjes is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke zo'n stoere /gevoelige man als 'rolmodel' in het leven van je zoon :-)

    Mijn zoon van 17 heeft lang blond golvend haar tot over zijn schouders, een beginnend baardje een stoere legerbroek en een hart van goud. Hij maakt met jong en oud een praatje en springt altijd als eerste op om je te helpen.

    Bewonder het in pubers als ze zichzelf durven zijn en niet gekleed en gekapt gaan als 'de groep '.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik lees zo graag jouw verhalen! Genoten, ook deze keer weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig!!
    En fijn , mensen zoals jullie én kapper Jan!
    Hoopgevend voor de wereld!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig verhaal! Lijkt mij een toffe peer die Kapper Jan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een fijn verhaal eh goede kapper bedoel ik natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen