donderdag 21 januari 2010

prentje en Porto



Elk jaar gaan man en ik een weekendje weg samen. Meestal rond onze trouwdag. Ons leven thuis draait nogal om Zoon, en dan is het fijn om een weekend even geen papa en mama te spelen.
Gister keek ik op de site van een budgetvliegmaatschappij. En daar hadden ze enkeltjes voor 10 euro! En dan zonder belasting, want vaak zijn het lokkertjes en dan betaal je alsnog ongans aan allerlei vage toeslagen. Zodat 10 euro opeens 300 euro wordt.

Verhit zat ik achter de computer. Zoon had een vriendje te spelen. De boefjes zagen hun kans schoon. Zo zijn kleuters, die ruiken gewoon dat je er met je aandacht niet helemaal bij bent. Ik hoorde ze wel fluisteren over snoepjes, en verkleedpartijen. Wow, ze vliegen ook op Porto. Een jaar of vijftien geleden zou ik een paar weken door Portugal reizen. Een Club Sandwich die niet helemaal lekker viel op de tweede avond, resulteerde in een verkort reisplan. Portugese ziekenhuizen zijn niet aan te raden. Griekse ook niet trouwens, maar dat is weer een ander verhaal. Prentje en vakantie vormt niet altijd een lekkere combinatie, zoals u inmiddels weet.
Verdorie, ik moet een Creditcardnummer invullen. Man bellen. Neemt niet op. Paginatijd verlopen. Jongens, dat Spidermanpak staat geweldig. O, ben jij Superman. Waarom heb ik nu wel weer opeens luchthavenbelasting? Daar is je papa al. Sorry dat het er hier uitziet alsof er een bom is ontploft. Ah, Man neemt op. Ja, een hotel regel ik ook. Nog geen dertig euro per nacht. Ben benieuwd of we in een achterbuurt zitten. En tja, dat we vanaf Brussel moeten vliegen, nemen we op de koop toe.
's Avonds kom ik tot de ontdekking dat de snoeptrommel helemaal leeg is.
En alle koekjes zijn verdwenen.

1 opmerking:

  1. Check bij de budgetmaatschappij ook vliegen vanuit Dusseldorf Weeze: bij Nijmegen net over de grens. Ideaal vliegveld.

    BeantwoordenVerwijderen