woensdag 21 december 2011

prentje en de kerstkaarten, deel 2

Vanmiddag plofte er een grote envelop op mijn mat. Ik wist wat er in zat, en toch was ik zenuwachtig.

Het was mijn eerste zelfontworpen kerstkaart. En dan bedoel ik niet een vage-foto-van-Zoon-met-een-kerstmuts-op-die-ik-in-twintigvoud-bij-de-Hema-heb-besteld-voor-familie-en-vrienden, maar een echte kerstkaart die ik op verzoek van de organisatie waar ik werk, heb ontworpen. Een kerstkaart, die bij een echte drukker is gedrukt in een behoorlijke oplage. En die vandaag thuis werd bezorgd bij al mijn collega's.

In de zomer kreeg ik deze opdracht en sindsdien zag ik hertjes, retrofoto's en engeltjes voor me. En mijn eerste ontwerp had deze elementen ook. Maar het voelde toch niet helemaal goed. Het paste niet bij de fase waar onze organisatie op dit moment in verkeert.
En dus zette ik mijn eerste ontwerp overboord en ontwierp een eenvoudige kerstboom in onze huisstijlkeuren, eigenlijk het eerste idee dat ik had. Strak, en toch warm door de kleuren en uitwerking.

En nu, vlak voor de kerst, ligt het ontwerp dat ik in dat kleine werkkamertje heb bedacht, bij de mensen thuis. Met in het binnenwerk een geschenk en een woordje van onze voorzitter van de Raad van Bestuur. En op de achterkant de boom in het klein met daaronder mijn naam. Het is een enorme kaart, vanwege het geschenk en de enige grote vierkante envelop die in onze 'huisstijlrange' zit.

Inmiddels heb ik soortgelijke bomen op verschillende plekken gezien. Blijkbaar hangt het dit jaar 'in de lucht'. Maar dit is mijn boom, voor mijn organisatie. Ik voel me toch een beetje trots.

11 opmerkingen:

  1. Het is een pracht-kaart! Heb je knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhhh ik vind hem echt mooi!! Wat een bijzonder gevoel moet dat zijn, om te weten dat die kaart overal op de mat is geploft. Met jóuw boom er op! Met recht kun je trots zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een echte Prentje, hehehe. Dat wordt nog eens een collectorsitem! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal super en wat stoer ook nog es, met recht een proud prentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is leuk! Wat gaaf dat je gevraagd bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een eer en wat issie mooi geworden!
    Enneuh, had je al gezien dat je mijn give away hebt gewonnen?! Ik zou dus graag je adres willen ;) (nou weet ik niet zeker of ik ergens m'n mailadres heb staan in m'n account, anders moet je even gillen via een berichtje :))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat mooi! Krachtig juist door zijn eenvoud.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, kan me voorstellen dat het spannend is, voor het eerst het resultaat zien! Maar hee, het is echt een leuke frisse kaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi!!! Vind het een heel sterk ontwerp, well done! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen