vrijdag 15 mei 2015

prentje en de fotosessie

Ik was het niet meer, op de foto's die ik had van mezelf.

Lieve vriendin T had vorig jaar nog een prachtige fotosessie gemaakt, maar sindsdien is er veel veranderd.
Goddank zitten de vijftien kilo die ik in veel te korte tijd verloren was, er inmiddels weer bijna bij.
Ik heb sinds vandaag weer mijn gezonde, normale gewicht.
Ik weet nog zo goed dat iemand in die nare periode zei dat ik zoveel mooier zou zijn als ik weer wat aankwam. 
Boy, I did it. All by myself.

En ik kijk inmiddels anders uit mijn ogen.
Tevreden met wie ik ben, ondanks al mijn neuroses, twijfels, tranen, kwetsbaarheden, angsten en fouten.
Gelukkiger ook, ondanks alles.
Een nieuwe start, de zoveelste inmiddels.

Dus moesten er andere foto's komen En Wel Meteen, want zo zijn de prentjes, zoals u inmiddels weet.
De enige fotograaf die op dat moment in huis rondliep, was Zoon.
'Lieverd, ik wil graag nieuwe profielfoto's, ook voor LinkedIn, dus ik moet er wel een beetje serieus en professioneel op staan', vroeg ik aan mijn mini-Corbijn.
Enigszins gestoord keek hij op van zijn iPad. Maar aangezien ik net drie dagen met hem en Verloofde aan zee was geweest, voelde hij wel dat hij niet kon weigeren.
'Ze moeten in ieder geval een Zakelijke en Volwassen uitstraling hebben', gaf ik nog mee als laatste instructie.
'Dat zullen we nog wel eens zien', dacht Zoon, en liet zijn hele arsenaal aan Beste Moppen op me los.
'Ik vind je nu eenmaal het leukst als je heel hard moet lachen', zei hij nog onschuldig.

Misschien was Zoon niet de meest geschikte persoon om te vragen.

Misschien juist wel.

9 opmerkingen:

  1. Misschien niet voor LinkedIn (aan de andere kant: waarom niet?), maar wát een gewéldig leuke spontane Prentje-foto's! Ik zie een talentje-in-de-dop!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Absoluut LinkedIn-geschikt. Weg met alle paspoortportretjes! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's en een compliment van je heerlijke, eerlijke kind die je voor altijd met je meedraagt. ♥

    P.s. Je kijkt inderdaad tip top uit je ogen.
    Het gaat goed met je Prentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie spontane foto's. Je zoon doet het goed als fotograaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's! Ook al je andere blogs gelezen. Ze ontroeren mij. Mooi mens ben je.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wel!!! Die jongen heeft talent! En jij bent stralend mooi! Fijn fijn fijn!
    Enne, dat 'zoveelste inmiddels' ken ik ondertussen ook al een beetje ;) We zullen het maar zien als groeien zeker he :)

    BeantwoordenVerwijderen