maandag 1 juni 2015

prentje en de verzadiging

Als ik teveel van iets krijg, verliest het zijn effect.
Ik ging gisteren naar het Designkwartier in Den Haag, en hoewel ik écht mooie dingen heb gezien, merk ik dat het me op een gegeven moment niet meer raakt.
Er is geen beginnen aan.
Ik laat mijn fototoestel in mijn tas, omdat bijna alles mooi en esthetisch verantwoord is.
Het komt niet meer 'binnen'; ik ben simpelweg verzadigd.
Ik hou van het contrast, maar dat is er op een gegeven moment niet meer.

Tot ik hier kwam.
De missie van Jonael van der Sloot is om de natuur dichterbij te brengen.
Het meest geraakt werd ik door het sprookjesachtige effect van "simpele groentes", bij elkaar gezet op een stellage en prachtig verlicht tegen een donkere achtergrond in een oude pandje.
Ik weet nog heel goed dat mijn moeder ooit eens tegen me zei - toen ik een perssinaasappel doormidden sneed - kijk eens hoe mooi dat in elkaar zit.

Voor mij is dit fantastische kunst.
Hoe hard we ook ons best doen als ploegende en scheppende mens; de natuur is simpelweg niet te overtreffen.

Schoonheid om stil van te worden. 

4 opmerkingen:

  1. Cool! Regrowth! Mooi mooi mooi! Ik probeer allerlei dingen uit momenteel. Niets eens omdat ik dan extra eten heb maar vooral omdat het zo mooi is om te volgen.. Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verrassend en mooi. Natuur dat er op deze manier haast onnatuurlijk uitziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Krijg de neiging om het plaatje helemaal in te zoomen om meer details te zien! Dank voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen