donderdag 22 april 2010

prentje niet zo handig bezig

Ik doe dus die naaicursus hè. Twee weken geleden op de stoffenmarkt (o man, daar loop ik echt rond als een kind in een snoepwinkel) een heel kek stofje gekocht. Ik vond het zo frappant dat ik de stof vond die ik precies in mijn hoofd had, zandkleurig met bloemen en pauwen. Tot ik gister in mijn lijfblad Flow een plaatje van een rokje zag, als lokkertje voor een webwinkel. Die webwinkel had ik namelijk een tijdje geleden bezocht. Verlekkerd had ik naar het rokje gekeken, maar ik vond het toch te duur. Negentig euri voor een stukkie stof, hou es op zeg. Maar blijkbaar was dat toch blijven hangen in mijn onderbewuste.

Inmiddels snap ik waarom zelfgemaakte kleding zo duur is. Want wat een werk zit er in, zeg. Elke week sjouw ik me een breuk aan mijn naaimachine, die ik ongebruikt weer terug naar huis til aan het eind van de cursus. Want eerst moet er een patroon worden getekend, vervolgens moet er worden gekrijt, gelust, geregen en wat al niet meer.
En mijn juf maar benadrukken dat het heel nauwkeurig moet gebeuren.
En dat je geduldig moet zijn.
En laten dat nou net niet mijn sterke eigenschappen zijn.
Inmiddels naderen de kosten qua materiaal en cursusgeld het bewuste rokje van internet. En dan reken ik mijn eigen uren voor het gemak maar even niet mee. Maar hé, ik kan wel straks zeggen dat ik het zelf gemaakt heb.
Ergens in september ofzo.

Terug naar mijn andere cursus (het lijkt wel alsof ik niets anders doe): de fotocursus. Trouwe lezers weten dat ik zo stom ben geweest om mijn camera te laten vallen. Man adviseerde om 'm op te sturen naar de fabriek en even te wachten wat daar uit kwam. Maar nee, ik had daar het geduld niet voor (daar gaan we weer) en schafte een nieuwe camera aan (althans, de body). Nou kreeg ik vandaag de offerte voor de reparatie en die bleek enorm mee te vallen. Nog onder de 100 euri. Inmiddels zit ik wel met een nieuwe camera met een oude lens die stuk is, en een oude camera die gerepareerd kan worden voor een schappelijke prijs, alleen zonder lens.
Snapt u het nog?
Niet zo handig bezig hè, ik zei het u al.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten