maandag 20 juni 2011

prentje en het kasteel

Kasteel de Haar heeft een zomerfestival. Nu is het weer alles behalve zomers afgelopen zondag, dus die zon moet je er maar bij denken. We zijn een beetje aan de late kant, het feest loopt eigenlijk ten einde.

Ik sta met een moeder van school te praten als ik haar in een flits in mijn ooghoek zie. Een vriendin van jaren geleden. Voor ik me realiseer dat zij het is, is ze al weg.
Wat is het toch jammer dat je in de loop van de jaren mensen kwijtraakt. Mensen, die ooit een belangrijke rol in je leven hebben gespeeld.
Soms is er iets voorgevallen, maar vaak ook helemaal niet. Je belt elkaar niet meer, en opeens heb je elkaar heel lang niet meer gesproken. Te lang. Terwijl je vroeger alles van elkaar wist.
De drempel wordt steeds hoger om contact op te nemen, tot het moment dat je elkaar helemaal kwijt bent. En soms spreek je zo'n herinnering van vroeger wel opeens, omdat je die tegenkomt en je elkaar wel meteen weer herkent. En dan lijken al die jaren in een keer weggevaagd.

Er komen ook wel weer nieuwe mensen bij, gelukkig. En daar bouw je dan ook een band mee op. Maar soms is het zo waardevol als er nog vrienden in je leven zijn die nog weten hoe je was toen je nog op de lagere of middelbare school zat. Of studeerde. Die je bejaarde ouders kennen.

Met een gevoel van spijt ga ik naar huis.

6 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat je haar niet kon spreken! Al mijn middelbare school en hbo vriendschappen zijn verwaterd. Ik vind dat zo enorm jammer! En inderdaad, hoe meer tijd er verstrijkt, hoe minder groot de kans is dat je de vriendschap weer op kunt pakken. Echt zo zonde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gek is dat, he? Maar het is altijd ook zo mooi wanneer je iemand na jaren weer eens spreekt...en er gewoon bijna niks blijkt te zijn veranderd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat gebeurd er soms met vriendschappen, soms heb je ze lang en anderen maar voor even, soms in een bepaalde fase en soms je hele leven. ✗✗✗ Essie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kom even hoi zeggen hier! Wat schrijf je mooi, en ik ben ook weg van de kleuren in je foto's :-) En weetje... sommige mensen zijn om een bepaalde reden in je leven, denk ik... misschien dat daarom anderen er ook uit verdwijnen...?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Facebook, hyves, twitter? Wie weet wordt het meer dan alleen een glimp.

    BeantwoordenVerwijderen