zondag 15 januari 2012

prentje en de nichtjesdag

Met 5 nichtjes (waaronder 1 aangetrouwde) 1 tante, 1 moeder en 1 Zus vierde ik nichtjesdag. Ik heb dus een heleboel nichtjes, die ik eigenlijk nooit zie. Reden voor Zus om een nichtjesdag te organiseren.

'Waar komen toch al die mannen vandaan?', vroeg ik verbaasd aan Zus terwijl we van het strand liepen, na een prachtige strandwandeling in de zon. 'Tja', zei Zus laconiek, 'ik heb op Facebook gezet dat we vandaag een nichtendag organiseren. Dus die komen daar allemaal op af.'

En wat was het leuk om al die nichtjes (allemaal zussen, behalve de aangetrouwde dus) weer eens een keer te ontmoeten. Wat een hartelijke en sociale vrouwen. En wat zijn ze lief voor hun moeder. De moeder-dochterrelatie is vaak wat euh, ingewikkeld (ik ben bijvoorbeeld een echt vaderskindje) maar daar hadden deze dames geen last van.

Allemaal familie, allemaal dezelfde genen.
Met de een deel ik enkele neurotische karaktertrekjes, met de ander de liefde voor rommelmarkten.

Bij de Zilte Zoen genoten we van een heerlijke High Tea, die opgesplitst was in een hartige en een zoete ronde. Tussendoor konden we even het dorp in. Een ging op zoek naar een tafelkleed, de ander dook de boekwinkel in. Eentje rende de klimduin af, een ander speurde naar een bloemenzaak.

Allemaal familie, allemaal dezelfde genen.
En allemaal verschillend.

6 opmerkingen:

  1. Wat gezellig!!
    En ohhh, de Zilte Zoen.... ik ben er afgelopen kerstvakantie drie keer geweest (drie keer appeltaart met slagroom) en het was werkelijk genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig allemaal verschillend! Lekker zo'n dagje strand, ik houd van strand! :)

    En jep, 2 euro maar voor zo'n prachtboek, niet te geloven toch?! Ik las trouwens net dat jij communicatie-werk doet....grappig, heb ik ook gestudeerd :) En ja; Kessels rules! Ik durf er nooit zo sterk voor uit te komen hahaha, bang om voor gek versleten te worden ofzo...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh Monique wat SUPER!!! Wat heb je lief over ons geschreven...! HARTELIJK BEDANKT!

    En de foto,s!!! GEWELDIG!

    Dikke kus je nicht Wiepie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha wie van jullie rende nu precies van het klimduin af? U misschien?
    Leuk om te lezen dat het zo gezellig was!

    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hahaha, die mannen die op 'nichtendag' afkomen...! Klinkt wel gezellig, en een lekker vrij programma hadden jullie (-:

    BeantwoordenVerwijderen