maandag 8 februari 2010

prentje en de doorgezakte voet

'Tja', zegt de dokter, terwijl hij peinzend naar mijn voet kijkt. 'Je voet is doorgezakt. Ik zou maar rustig aan doen dit weekend'. 'Maar dat kan ik niet', jammer ik. 'Ik heb dit weekend schoonfamilieweekend in Drenthe. Ik moet naar de dierentuin!'. 'Dan ga je maar in een rolstoel', zegt hij laconiek. 'Of je trekt je stevigste schoenen aan. Niet deze in ieder geval.' Ik kijk naar mijn All Stars. Eigenlijk zijn dit mijn stevigste schoenen. Daarnaast heb ik vooral laarzen. Dat is ook geen goed plan, heb ik deze week op mijn werk gemerkt.
En zo arriveren we na een file van drie uur in het Hof van Saksen. Een soort luxe Center Parcs, zeg maar. Gelukkig heeft schoonvader zijn bergschoenen meegenomen. Ze zijn wel een maat te groot, maar dat maakt me niets uit. Dolgelukkig ben ik dat ik überhaupt kan staan. En een beetje kan lopen. De volgende dag kunnen we dus gewoon naar de dierentuin in Emmen. Waar ze het 'China, festival of lights' hebben. Een primeur voor Europa. Tientallen Chinese kunstenaars hebben prachtige lichtsculpturen gemaakt. Een sprookje, ongelofelijk.
's Avonds kan ik niet meer op mijn benen staan.
Maar soms moet je dat er voor over hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten